|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Til dere reisevante - Singapore
|
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere reisevante - SingaporeBuss fra Johor Bahru til Mersing = ca en time, tror jeg, kanskje mer, mener å huske at det er 13 mil, men jeg kan fint ta fei. Båten derfra tar vel kanskje en halvtime eller time den også, men man må ofte vente i Mersing. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kontrollfrik
Sv: Til dere reisevante - SingaporeGooglet: Sist redigert av Hyacinth : 01-04-09 kl 22:33. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Kontrollfrik
Sv: Til dere reisevante - SingaporeFant båtbilletten til Tioman, men det stod ikke noe om tiden det tok. Vi betalte 90 singapore-dollar, det var da ca 450 kr. Vi reiste med Penguin Fast Ferrys. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Kontrollfrik
Sv: Til dere reisevante - SingaporeDet ser ut til at den tar 1-2 timer. Det finnes bare en resort der, iallefall i 2000. Den ligger rett ved "landsbyen", Tekek. Det er ikke noe uteliv eller shopping der, det er bare vann, sand og palmer. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
På vei
Sv: Til dere reisevante - SingaporeSpurte min bedre halvdel om han husket bedre enn meg. Vi tok visst buss deler av veien og byttet til taxi ett eller annet sted. Det tok minst 2-3 timer til Mersin, da tror jeg ren kjøretid. Det var i tillegg en del venting etter at vi krysset grensa til Malaysia. Vi overnattet i Mersing, men det skyldest antakelig at vi dro litt ut på dagen fra Singapore. Båten ut til Tioman tok vel også en time eller to. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Forvirret
![]() ![]() |
Sv: Til dere reisevante - SingaporeDere er så flinke, hvorfor ikke bare overlate reiseplanleggingen til dere?
|
|
|
|
#28 |
|
Kontrollfrik
Sv: Til dere reisevante - SingaporeJeg må flire litt over tax-free-statusen til Tioman. Hvor mye er det å handle der, liksom? Landsbyen, Tekek, er bare en samling skur. Husker at det overrasket meg. Hvor var den byen, liksom? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Til dere reisevante - SingaporeTaxfreestatus er först og fremst en fordel ift. alkoholpriser. Det er DYRT (ja, til og med ift. norske priser) aa drikke vin og saann i Malaysia, men der hvor det er taxfreestatus, er det ganske saa hyggelig aa betale. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Kontrollfrik
Sv: Til dere reisevante - SingaporeJo, men det selges jo ikke alkohol på østkysten. Jeg husker at vi fikk veldig lyst på rødvin i Kuantan, men det var kun å oppdrive på et hotell. De er ganske mye mer konservative på østkysten enn på vestkysten. Vi merket enorm forskjell. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Musk
Sv: Til dere reisevante - SingaporeHvis det er taxfreestatus et sted, selges det vel alkohol? Jeg aner ikke med östkysten, men vi var paa Langkawi (hele öyen er taxfree), og der var det fritt frem i alle fall. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
Sv: Til dere reisevante - SingaporeDet var derfor jeg syntes det var så merkelig. Jeg kan ærlig talt ikke huske at det ble solgt alkohol på Tioman, muligens på resorten, kanskje. Men de er helt ekstreme på det med alkohol på østlysten. Vestkysten er som sagt noe helt annet. Langkawi er vel den eneste øygruppen som har taxfree-status i vest, såvidt jeg vet. Alkohol er lett tilgjengelig over hele vestkysten og i KL. Men det er mulig de har begynt med alkoholsalg på Tioman, og da vil jeg tippe på resorten. Det er jo bare noen få, helt enkle spisesteder på resten av øya. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Forvirret
![]() ![]() |
Sv: Til dere reisevante - SingaporeHenter denne opp igjen siden det kun er 15 dager igjen til avreise!
|
|
|
|
#34 |
|
Musk
Sv: Til dere reisevante - SingaporeJeg synes det er lang flyreise fra Singapore til Bali. Tre eller fire og en halv time saa vidt jeg husker. Det hadde jeg ikke giddet, selv om jeg vet at de har et morgenfly og et kveldsfly og det er veldig fint paa Bali. Jeg hadde dratt til Langkawi eller til en öy ved Thailand, men pass paa hvor det er regntid. Paa denne tiden har Koh Samui og naerliggende öyer bedre vaer (ikke regntid) mens det regner paa Phuket og deromkring saa vidt jeg husker. Bali har bra vaer. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Til dere reisevante - SingaporeDere MÅ dra på nattsafari/zoo eller hva det het. Jeg er helt fantastisk. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Musk
Sv: Til dere reisevante - SingaporeDykking/snorkling er i alle fall ikke ideellt paa Langkawi (grumsete vann - det er ikke skittent, men har ekstremt daarlig sikt). Heller ikke paa Bali. I Thailand snorklet vi ikke i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Forvirret
![]() ![]() |
Sv: Til dere reisevante - SingaporeSer ut til at det blit Bali. Er 3 timer å fly dit. Svigers spanderer flyreise. Reiser fra torsdag til mandag. Deilig!
|
|
|
|
#39 |
|
Kontrollfrik
Jeg har også snorklet masse i Malaysia. Dog ikke på Langkawi. |