|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggene
Jeg har tilgang på over 120 blogger (mange av dem er selvsagt åpen for alle), men alle disse har ikke tilgang til min blogg. Jeg fikk en PM for en stund siden med ønske om tilgang siden jeg hadde tilgang til den andres blogg og det synes jeg er helt fair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
Vi er jo helt enige her da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
Jeg personlig syns det er mer fjortis med "du fåkke se min hvis ikke jeg får se din såh!" Eller var det kanskje mer barnehage?
Hvorfor det? Det finnes grader av hva man vil at andre skal ha tilgang på. F.eks. kan noen lukke bloggen sin fordi de vil snakke om noe som ikke absolutt alle som har tilgang på internett skal kunne lese, mens andre vil lukke fordi de vil at kun de som de har møtt personlig skal kunne lese.
![]() |
#4 |
Pauset
|
Jeg føler at det bør være en viss gjensidighet da. I alle fall at man ikke tar leserettighetene tilbake når man først er enig om at man gir hverandre tilgang. Når folk er opptatt av privatliv, så er jeg opptatt av å ikke tråkke folk på tærne ved å være lite gjennomtenkt. Det er tydeligvis flere som reagerer på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Hvis man har en uttalt avtale om at man skal ha tilgang til hverandres blogger avhengig av hverandre, så er det sikkert naturlig å si i fra på forhånd om man ønsker å stenge den ene parten ute.
![]() |
#6 |
<*(((<
|
Nei, hvorfor det? Idéen med blogg er vel at den som blogger skriver for å bli lest. Noen vil bli lest av flest mulig, andre vil ha en viss oversikt over hvem som kan lese, og andre vil bare at en ganske liten gruppe skal kunne lese. Hvis man har behov for en slags terrorbalanse syns jeg man bør tenke gjennom om man virkelig vil ha denne personen som leser av bloggen sin, eller om man i det hele tatt burde blogge om det man blogger om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
|
Mange mener at man må poste og være aktiv i deres blogg for å være leser virker det som ja. Ellers så er det ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om kommunikasjon i bloggeneNå vurderte jeg å lage en lukket blogg hvor jeg henviser til bloggen ute i store verden. Men så ser jeg at moderatorene vil ha tilgang uansett, så da blir det skrinlagt. Jeg vil jo velge hvem som skal se mitt og mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
<*(((<
|
Du kan jo bare sende de det gjelder en PM med adressen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helt konge
|
Når jeg inviterer folk hjem til meg og vi sitter og prater sammen og deler våre tanker om stort og smått vil jeg etter hvert ha reagert om noen av gjestene aldri sa noe som helst, men bare satt og lyttet. Det skjedde altså gang på gang, denne personen deltok ikke i noe som helst, men bare lyttet. Jeg ville ha synes det var rart. Jeg hadde ikke følt at jeg ble noe mer kjent med denne personen og jeg ville etter hvert muligens ikke invitert h*n hjem til meg flere ganger. Det blir litt det samme som når noen bare leser i bloggen der man deler mange private ting og at man ikke får noe respons fra enkelte. Det oppleves ikke greit, man må delta i det sosiale samspillet for å være en del av noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
<*(((<
|
Hvis poenget var at de skulle slippe å gå utenfor FP for å se om det var noe nytt i bloggen din, så ja. Men kanskje har stedet der du egentlig blogger muligheter for RSS-feed eller noen andre følgemuligher? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
Det kan jeg ikke huske å ha vært borti.
![]() |
#14 |
Passiv
|
Her sier Heiko noe viktig. Jeg tenker i allefall slik at om jeg har noen som leser eller hører mine tanker og meninger så forventer jeg nesten litt at de tar del i vaset mitt fra tid til annen. Det er noe som bringer mening i tilværelsen og nye perspektiver enten det er morsomme sleivspark eller litt mer alvorlige tanker. |
![]() |
![]() |
#15 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|