Sv: Hyttekjøp - er det verdt det?
Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.
For noen år siden var vi rett ved å kjøpe hytte, vi var "overalt" og kikket. Men vi fant aldri "hytta". Hovedproblemet vårt er vel at jeg vil ha hytte ved sjøen, han på fjellet. Vi fant aldri en som passet for begge.
I dag er jeg ikke sikker på om jeg ønsker hytte lenger.....
Kjenner meg igjen. Vi kikket etter hytte i to år, ville ha hytte ved sjøen. Var på mengder med visninger, bød på et par, men fant egentlig ingenting vi virkelig ville ha (i vår prisklasse riktignok ). Så dro vi "bare for morroskyld" for å se på en hytte på fjellet. Den var ikke noe å ha på, men vi oppdaget tilfeldigvis en utbygger med tomter. Og en uke etterpå hadde vi kjøpt oss tomt. At vi skulle få oss hytte på fjellet hadde ingen av oss trodd, men vi elsker stedet 
En times kjøretur hjemmenfra, skitrekk, flotte turløyper (både sommer og vinter), badevann fem minutt fra hytta.
Vi måtte riktignok lære oss at vi ikke trengte å være der hver helg og hver ferie, men når vi først klarte det, så gikk alt mye bedre. Jeg angrer ikke på at vi fikk oss hytte på fjellet, selv om jeg er vokst opp med hytte ved sjøen, og alltid har drømt om å ha det.