Sv: Tour de France!
Opprinnelig lagt inn av Retz, her.
Hva med dere, yndlingslag, ryttere, tanker om sykkelsporten, tips til vinnere/trøyekaprere, meninger om enkeltetapper eller ruta generelt? Hvilke tv-kanaler følger dere med på? Hvem gleder seg til Mt. Ventoux?!
Jeg synes ikke kommentatorene på Eurosport er veldig gode, men de er utrolig mye bedre enn Kaggestad og Paasche på TV2. Kaggestad er et oppkomme av leksikoninformasjon (godt hjulpet av informasjonen de får fra arrangørene), men sykkelforståelsen er til tider tvilsom. I fjor var vel syklistene halvveis opp i Alpe d'Huez før Paasche og Kaggestad forsto hvorfor Fränk og Andy Schleck angrep Evans samtidig med at lagkopis Sastre forsøkte å sykle fra Evans. I går forsøkte de nærmest å diskreditere Contador fordi han ble "knust" av Cancellara. Og så er jeg relativt lei av å høre om O2-opptak og melkesyreverdier hver gang det kommer en fartshump.
Når det gjelder Armstrong, tror jeg ikke han uten videre aksepterer at sykkelverden har gått videre i hans fravær. Han aksepterer nok at Contador i utgangspunktet er bedre og at han er kaptein, men jeg er overbevist om at Armstrong vil forsøke seg på et eller annet på en fjelletappe. Contador viste i alle fall i går at årets TdF fort kan bli en kjedelig affære.
|