Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

… men man skal jo ikke klage på varmen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-09, 10:28   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg liker stranda best på vinteren.
Strengt tatt er det ingen vits i å klage på varmen, er lite man kan gjøre med den uansett. *lengter etter 10-15 grader og langarmet genser*

Gammel 29-06-09, 10:41   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Strengt tatt er det ingen vits i å klage på varmen, er lite man kan gjøre med den uansett.

Da blir det jo fryktelig lite man kan klage på, egentlig.

Gammel 29-06-09, 10:49   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Leddene mine elsker varmen, men resten av meg takler den ikke. Jeg blir sur og utilpasset. Ikke liker jeg å gå på stranda. Da må jeg jo sykle dit og det er varmt, og det fordrer lite klær og det liker jeg ikke. Jeg liker meg best i skyggen i egen hage med kjøleskap med is og vann i umiddelbar nærhet. Når det blir kveld begynner jeg å fungere.

Jeg fryser mye om vinteren. Veldig mye. men alt i alt er det bedre å fryse enn å svette.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 11:31   #4
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg slår også et slag for ac, vi har en diger stygg sak som bråker mer enn jeg liker, men ejg er ikke villig til å bytte den med noe i verden akkurat nå.
Vi setter den inn på rommet til snuppa en times tid fr hun legger seg, og hun er en helt annen unge å legge nå enn de dagene før vi fikk kjølt ned rommet hennes. Og så ruller vi den tilbake til vårt soverom så fort hun sovner og vi får satt opp gjennomtrekk hos henne. Den står på nå også, og jeg må si det er utrolig deilig å kunne trekke seg inn på et rom med 16-17 grader og slenge seg i sengen og lese en bok. Eller ta med laptopen.
Gruer meg vilt til jobb i morgen, buss for bane, ingen ac på jobb.... Mon tro om man overlever.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 11:45   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg slår også et slag for ac

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 11:50   #6
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet at man kan få kjøpt ac, men er aC til salgs? Og er aC egentlig cool nok til å avkjøle en hel leilighet på 65 kvm?

:fjaser:

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 11:56   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også kjøpe aC!

Gammel 29-06-09, 12:17   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi har to varmepumper i hus og de funker som AC hvis vi trenger det. Vi har til nå kun brukt det to dager og det var nå i helga da jeg hadde 40 i feber. Våre to pumper klarer fint å avkjøle hele huset (grunnflate 120kvm ganger 2 etasjer). Dette er kraftige og dyre pumper og de bråker ikke noe særlig. Man hører dem på samme måte som man hører andre varmepumper, men de bråker ikke mer på AC-funksjon enn når de blåser varme.

Vi har en varmepumpe, av rimeligere type, oppe i 2.etg., og så lenge vi holder alt av dører og vinduer ut lukket, og åpner opp alle dører mellom alle rom, så funker den fint i hele huset på 170 kvm så lenge vi kjører på litt ekstra kjølig når vi ikke er i 2.etg. Det er noe med det å få ut luftfuktigeten og den klamme lufta, så gjør det ikke noe på samme måte at antall grader er litt varmt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:01   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sitter i skyggen, klager og syter og har ac på soverommet!
33 grader er ikke deilig, det er grufullt!
Stranden er ikke avslappende, og den økte komforten som følger med bading oppveies ikke av den synkende komforten jeg får når jeg må vise mitt blekfete, arrete legeme i badedrakt foran 2798 fremmede!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.