Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Blir du fort brun og tar du sol?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Soler du deg i solarium?
Jeg blir ikke veldig brun og soler meg i solarium 2 1,17%
Jeg blir ikke veldig brun og soler meg ikke i solarium 89 52,05%
Jeg blir lett brun og soler meg i solarium 21 12,28%
Jeg blir lett brun og soler meg ikke i solarium 59 34,50%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-09, 00:10   #101
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du fort brun og tar du sol?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

I min oppvekst var det veldig vanlig å kalle seg (eller andre) "neger" om sommeren hvis man var av typen som fort ble brun og fikk dyp farge. Det er jo selvfølgelig ukorrekt og fy, men vanlig var det, i alle fall.

Fyfy er det kanskje, men det var jo selve drømmen å bli så brun da jeg var ung.

Kan man ikke si "neger"? Hva sier man da? Farget? Svart? Afrikansk?
:uvitende:

Jeg liker egentlig ikke utrykket "farget". Som om hvit er utgangspunktet og en som er mørk i huden er farget?

Hehe sorry avsporingen.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 00:31   #102
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir fort brun, og holder brunfargen lenge.
Tar ikke solarium.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 02:12   #103
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn for the record, så er det vel ikke på noen måte dokumentert at å ta solarium forebygger solbrenthet, om man nå skal til syden eller sole seg hjemme. Det er heller ikke slått fast at solbrenthet er mer skadelig for huden enn total soleksponering.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 00:43   #104
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

uff ja jeg får vel gjøre det..

det var uansett ikke et skjelsord fra meg.. det er f.eks mange som kaller konen sin for kjerring uten at det er negativt.. selv om kjerring egentlig er et skjelsord.

Om min asiatiske venninne sier hun føler seg blek og hvit, så skal jeg furte skikkelig. Må være likt for alle.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 00:50   #105
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Sånn for the record, så er det vel ikke på noen måte dokumentert at å ta solarium forebygger solbrenthet, om man nå skal til syden eller sole seg hjemme. Det er heller ikke slått fast at solbrenthet er mer skadelig for huden enn total soleksponering.

Det brukes andre UV-stråler i solarier enn det som kommer fra sola. Så det eneste solarium før en ferie hjelper på er evt selvfølelsen. Solbrent blir man uansett hvis man pleier å bli det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 00:56   #106
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg er knallbrun allerede gitt.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 01:09   #107
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Er det ikke forsket på (og bevist) at dersom man har blitt solbrent som barn er man mer i faresonen når det gjelder hudkreft som voksen?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 01:13   #108
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Er det ikke forsket på (og bevist) at dersom man har blitt solbrent som barn er man mer i faresonen når det gjelder hudkreft som voksen?

Jo det mener jeg. Og jeg er egentlig ganske bekymret for det, for jeg var ALLTID solbrent som liten jente. (Lys med fregner...)

Gammel 27-06-09, 01:17   #109
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det brukes andre UV-stråler i solarier enn det som kommer fra sola. Så det eneste solarium før en ferie hjelper på er evt selvfølelsen. Solbrent blir man uansett hvis man pleier å bli det.

For meg forebygger solarium soleksem. Jeg blir mye hardere angrepet av soleksem dersom jeg soler meg ute enn dersom jeg tar noen minutter i solarium før jeg begynner solsesongen.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jo det mener jeg. Og jeg er egentlig ganske bekymret for det, for jeg var ALLTID solbrent som liten jente. (Lys med fregner...)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 01:25   #110
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

For meg forebygger solarium soleksem. Jeg blir mye hardere angrepet av soleksem dersom jeg soler meg ute enn dersom jeg tar noen minutter i solarium før jeg begynner solsesongen.

Men det blir liksom noe annet enn å ta sol før en sydentur for å ikke bli solbrent. Da lurer man bare seg selv. Og ja jeg har testet det ut i min ungdom.....

Gammel 27-06-09, 01:31   #111
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Brun? Hva er det? Jeg blir i beste fall rød.

Som tenåring tok jeg en gang sol 30 min x 18 som forberedelse til en sydentur. Jeg brukte bikinitruse hver gang fordi jeg hadde lyst på skille. Vel, det var totalt bortkastet; skillet var like ikkeeksisterende etter de 18 soltimene som det var før jeg begynte.

Gammel 27-06-09, 09:39   #112
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir aldri brun, tar aldri solarium og soler meg aldri. :klok av skade:

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 10:00   #113
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg blir i beste fall lys lys gyllen i ansiktet, på armene, brystet og ryggen. Resten av meg tar ikke farge. Jeg smører selvsagt med høy faktor, etter en særdeles smertefull annengrads solforbrenning jeg fikk som barn.

Jeg stemte på alternativ to, men synes pollen er mangelfull, siden noen av oss faktisk ikke blir brune.

Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 22:16   #114
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg blir lett brun, soler meg i solarium fra tid til annen som vedlikehold av fargen.

Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 22:30   #115
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Nå er jeg faktisk blitt ganske brun på overkroppen. Beina har jeg gitt opp. Neste uke skal jeg bli enda brunere tenkte jeg.

Gammel 02-07-09, 22:44   #116
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Solarium tar jeg en gang hvert jubelår, kan faktisk ikke huske sist. Jeg blir ikke kjempebrun om sommeren. Er flink til å smøre meg og er ikke typen som holder ut for lenge i solen. Må liksom holde meg i aktivitet - det være seg lesing eller lek, men klarer ikke å ligge flat og sole meg.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:17   #117
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir fort brun. Ër temmelig mørkebrun på armer og ben i løpet av sommeren, selv om jeg er lys og veldig blek, spesielt i ansiktet, på vinteren.

Holder imidlertid ansiktet mest mulig i skygge bak briller og under hatt pga store hormontriggede pigmentforandringer som ser ut til å bli permanente. Tar aldri solarium lenger.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 00:12   #118
Katie
:)

Katie sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

...

Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 19:00.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 00:31   #119
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Min venninne hadde hvit hud, som kun ble rød og brent av solen. Deretter like hvit igjen. Det hjalp å ta solarium og hun får lett farge (ikke rød) i sola nå.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 00:55   #120
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg vert relativt fort brun all over, og elskar å ligge på ei solseng i timesvis. Solarium derimot, har eg sjelden tid til, sjølv om det er deilig med nokre minutt i solariumsvarmen midtvinters!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.