Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-09, 10:53   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Her ute på landet hvor jeg bor er det ikke så mange innvandrere. Men det er da noen. Det som skjer på skolene her er at de tvangsintegreres enten de vil eller ikke. (Det er sikkert en pedagogisk plan i bunnen, men den ser jo ikke jeg som bare står og ser på). Jenter sendes for å skifte uten mer dikkedarier og de som ikke kan stå ved siden av en gutt får beskjed om at jo, det kan du og sånn skal vi ha det nå. Du også.

Det så en smule brutalis ut i første klasse, men nå når de jentene det er snakk om har fått et par år på baken så er de rimelig normale. De har på heldekkende drakt ala våtdrakt på stranda, men ellers er de med på alt mulig inklusive juleforberedelser. De slipper å gå i kirken, men that's it.

Så vår handlekraftige lærer med Den Myndige Stemmen har gjennomført gym for muslimske jenter nokså greit her.

Jeg tror foreldrene ikke har turt å protestere de heller.

Det er med andre ord mulig i vårt lille datapunkt. :innser at dette såvidt er et datapunkt:

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.