Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-09, 10:26   #31
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville synes det var helt meningsløst å få et epletre i gave - jeg tror ikke jeg en gang kjenner noen som ville være interessert i å få det av meg og hadde noe sted å gjøre av det. Og ingen av de tre barnehagene Poden har gått i har heller hatt noe sted det hadde gått an å plante et epletre. Så jeg synes ikke det å påpeke at det ikke er en gave som passer alle er å være spesielt vanskelig. Selvsagt er det mulig å tenke seg situasjoner der en hvilken som helst gave ikke ville passe, men et epletre ville bare være en passende gave for et ganske lite mindretall av befolkningen (i hvert fall hvis jeg skal vurdere ut fra folk jeg kjenner til). Et gavekort på bokhandel kan man jo gi videre i julegave til noen andre man kjenner, hvis man ikke finner på noe å bruke det til selv. Eller man kan, ut fra samme logikk som det å plante epletreet i barnehagen (er det vanlig at de fleste barnehager har en hage der det går an å ha epletre, forresten?), kjøpe bøker til barnehagen for gavekortet.

Selvfølgelig passer ikke et epletre til alle, men i dette konkrete tilfelle hadde jo allerede den som evnt skulle kjøpe treet nevnt at det mest sannsynlig passet veldig godt. Da synes jeg det er å være litt vanskelig å trekke frem at det godt kunne være slik at det ikke passet likevel.

Det kunne for øvrig ikke falt meg inn å kjøpe et epletre til en ped.leder som bodde i bygård i Oslo. Men om noen skulle gjøre det så vil jeg tro vedkommende hadde tatt det i mot med et smil og funnet et fint sted å plante treet allikevel.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
skålgreier

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.