Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 22:17   #21
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Må tilføre at jeg ELSKER og pusse ting med glass sprayen. Det lukter så herlig

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 22:21   #22
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker ikke å rydde opp etter middagen. Er veldig glad for at mannen synes det er helt greit. Det er hans faste oppgave.
Det beste er vel å sette på en vaskemaskin.
Alt det andre er greit nok.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 22:24   #23
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg likar å rydde. Eg likar å vaske klær, legge sammen og holde orden i skuffer og skap. Eg likar ikkje å vaske.

Gammel 17-06-09, 22:35   #24
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minst: vaske badet.

Mest: brette og legge på plass klær. Særlig podens.

Jeg liker heller ikke å rydde etter middag/matlaging, men det gjør heldigvis gubben.

Gammel 17-06-09, 22:52   #25
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Jeg liker husarbeid når jeg vet at vaskedamen kommer hver fredag og tar det jeg "glemmer".

Gammel 17-06-09, 23:18   #26
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hater: å støvsuge, vaske gulv, vaske badet, vaske kjøkkenet, skifte på senger, tørke støv, vaske vinduer, vaske klær, stryke klær, legge sammen klær, ta ut av oppvaskmaskinen, sette inn i oppvaksmaskinen, osv. osv.

Jeg liker: å lage mat, og å ordne litt når huset er rent og pent og all ryddingen er unnagjort. Dandere litt, sette blomster i vaser, sette i nye stearinlys og sånt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 23:19   #27
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan godt rydde og tørke støv, hater å støvsuge og vaske gulv.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 00:10   #28
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg kjenner at jeg ønsker meg trommel. Jeg vet jeg kommer til å bruke den til nesten alt.

Trommel er virkelig deilig! Jeg er jo som du vet helfrelst! Det er ikke mye jeg ikke putter i den

Gammel 18-06-09, 00:22   #29
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke å støvsuge, og støvsugeren liker ikke meg!
Ellers er jeg som Skremmern, alt er helt greit, i passe doser.

Gammel 18-06-09, 00:33   #30
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker ikke å tømme oppvaskmaskinen eller å brette en maskin med bare småtteri i.
Tørke støv, støvsuge, rydde og vaske gulver er ok bare jeg kommer i gang.

Aller mest liker jeg å vaske vinduer, det er kjempegøy.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 00:38   #31
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Litt hver dag er ikke så ille, det er mest rydding, vaske klær, brette tøy, lage mat osv.
Vaskehjelpen tar seg av vaskingen av huset.

Gammel 18-06-09, 00:48   #32
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg misliker alt. Verst er å rydde tøy på plass i skapene - dvs bort fra den store kleshaugen som velter over kantene til kurven jeg har for å hindre at alt havner på gulvet. Vaske opp er også noe herk, og å rydde på kjøkkenet etter matlaging. Det koster meg minst å vaske badet, tror jeg - sikkert fordi det er et lite rom som kjennes overkommelig ut.

Gammel 18-06-09, 00:50   #33
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Liker minst: å gjøre det
Liker mest: når det er gjort

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:01   #34
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg digger å starte dagen med å rydde kjøkkenet, vaske benker, brette klær og få unna alt av klesvask, og gjerne tepperisting og støvsuging. MEN! Vaske badet er totalt uaktuelt altså. Da blir jo dagen ødelagt. Gulvvask er også omtrent like ille som å vaske badet. Men bare nesten.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:09   #35
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Som jeg skulle sagt det selv.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:20   #36
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gulvvask er helt forferdelig. Støvsuging er noenlunde ok, men skulle gejren hatt støvsuger uten lyd. Rydde ut av oppvaskmaskin er grusomt, og rydde på plass nyvaskete klær er pyton.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:27   #37
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker ikke husarbeid, men

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Det jeg liker mest med husarbeid er når det er overstått.

Tror jeg hadde likt det veldig godt om noen kom og gjorde husarbeidet for meg sånn at jeg bare kunne kose meg i et rent og ryddig hus etterpå

Matlaging på ryddig kjøkken er forresten en av få huslige sysler jeg kan kose meg med. Dessverre blir det alt for ofte matlaging på rotete kjøkken, og det liker jeg ikke

LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:28   #38
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker mest å støvsuge og vaske tøy og henge opp.

Liker minst å ta oppvasken, vaske gulv og vaske badet.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:29   #39
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Gammel 19-06-09, 11:42   #40
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Husarbeide er et nødvendig onde. Jeg har ikke tenkt så nøye over hva jeg liker eller ikke liker, det er kjedelig, men nødvendig. Vi er fire som samarbeider om å holde hus og hage iorden, så da blir det overkommelig. Men ingen hobby, nei og ingenting jeg gjør fordi jeg syns det er gøy.

Et unntak finnes forresten på den positive siden. Hvis jeg er rasende eller kjempelei meg, så hjelper det innmari å sette på høy musikk og få ut raseri/gråt gjennom vasking.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.