|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Må tilføre at jeg ELSKER og pusse ting med glass sprayen. Det lukter så herlig |
|
|
|
|
|
#22 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg liker ikke å rydde opp etter middagen. Er veldig glad for at mannen synes det er helt greit. Det er hans faste oppgave. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Eg likar å rydde. Eg likar å vaske klær, legge sammen og holde orden i skuffer og skap. Eg likar ikkje å vaske.
|
|
|
|
#24 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Minst: vaske badet.
|
|
|
|
#25 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg liker husarbeid når jeg vet at vaskedamen kommer hver fredag og tar det jeg "glemmer".
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg hater: å støvsuge, vaske gulv, vaske badet, vaske kjøkkenet, skifte på senger, tørke støv, vaske vinduer, vaske klær, stryke klær, legge sammen klær, ta ut av oppvaskmaskinen, sette inn i oppvaksmaskinen, osv. osv. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Kan godt rydde og tørke støv, hater å støvsuge og vaske gulv. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?
Trommel er virkelig deilig! Jeg er jo som du vet helfrelst! Det er ikke mye jeg ikke putter i den
|
|
|
#29 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg liker ikke å støvsuge, og støvsugeren liker ikke meg!
|
|
|
#30 |
|
nygift
|
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg liker ikke å tømme oppvaskmaskinen eller å brette en maskin med bare småtteri i.
|
|
|
|
#31 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Litt hver dag er ikke så ille, det er mest rydding, vaske klær, brette tøy, lage mat osv.
|
|
|
#32 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg misliker alt. Verst er å rydde tøy på plass i skapene - dvs bort fra den store kleshaugen som velter over kantene til kurven jeg har for å hindre at alt havner på gulvet. Vaske opp er også noe herk, og å rydde på kjøkkenet etter matlaging. Det koster meg minst å vaske badet, tror jeg - sikkert fordi det er et lite rom som kjennes overkommelig ut.
|
|
|
#33 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Liker minst: å gjøre det |
|
|
|
|
|
#34 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg digger å starte dagen med å rydde kjøkkenet, vaske benker, brette klær og få unna alt av klesvask, og gjerne tepperisting og støvsuging. MEN! Vaske badet er totalt uaktuelt altså. Da blir jo dagen ødelagt. Gulvvask er også omtrent like ille som å vaske badet. Men bare nesten. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Gulvvask er helt forferdelig. Støvsuging er noenlunde ok, men skulle gejren hatt støvsuger uten lyd. Rydde ut av oppvaskmaskin er grusomt, og rydde på plass nyvaskete klær er pyton. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Jeg liker ikke husarbeid, men
Tror jeg hadde likt det veldig godt om noen kom og gjorde husarbeidet for meg sånn at jeg bare kunne kose meg i et rent og ryddig hus etterpå |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Liker mest å støvsuge og vaske tøy og henge opp.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?Husarbeide er et nødvendig onde. Jeg har ikke tenkt så nøye over hva jeg liker eller ikke liker, det er kjedelig, men nødvendig. Vi er fire som samarbeider om å holde hus og hage iorden, så da blir det overkommelig. Men ingen hobby, nei og ingenting jeg gjør fordi jeg syns det er gøy. |
|
|
|
![]() |
|
|