Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?
Det er viktig å få med seg det som skjer for ungene. Jeg prioriterer ikke meg selv over ungene, er tross alt flest dager i året at det ikke skjer noe spesielt. Det betyr enormt mye for barna at vi stiller opp og da blir det viktig for meg også. Andre ting som skjer, som 50-årsdager ol er mindre viktig, men likevel noe som prioriteres høyt. Jeg regner med at jeg blir bedt fordi jeg er ønsket og da gjør jeg mye for å komme. Jeg synes det handler om høflighet.
Jeg tenker at man har et ansvar selv for at ting skal bli hyggelig, hvis alt man tenker på er at dette er noe dritt man skulle vært foruten så skal det mye til for at det blir hyggelig. Bør man ikke ta seg sammen for ungenes skyld?
I forhold til hva man prioriterer synes jeg ikke det er snakk om prioritering hvis alternativet til avslutningsgrill med barnehagen er å sitte med nesen i avisen eller surfe på nett fordi man heller vil gjøre ingenting. Det kan man heller gjøre etter grillen og fokusere på hvor mye det betyr for ungene at man stiller opp.