Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sykle i fylla

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 10:25   #21
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykle i fylla

En kollega av meg fikk nesten fartsbot på vei til jobben. Men slapp unna med en advarsel. Han syklet i 45 km/t i 30 sonen.

Gammel 16-06-09, 10:30   #22
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Du kan dømmes for å kjøre barnevogn i fylla også, dersom det er noe annet enn barn i vogna, er det også kjøretøy.

Regelen går på kjøretøy ikke type kraft. Du kan også dømmes for å ri i fylla.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 10:49   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til og med trehjulssykkel er forbudt å kjøre i fylla. Har jeg hørt.

I praksis blir det sett med overbærenhet på. I alle fall hvis føreren av sykkelen er eldre enn kjøretøyet skulle tilsi og bruker russedress.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 12:20   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Til og med trehjulssykkel er forbudt å kjøre i fylla. Har jeg hørt.

I praksis blir det sett med overbærenhet på. I alle fall hvis føreren av sykkelen er eldre enn kjøretøyet skulle tilsi og bruker russedress.

Gammel 16-06-09, 12:44   #25
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

En kollega av meg fikk nesten fartsbot på vei til jobben. Men slapp unna med en advarsel. Han syklet i 45 km/t i 30 sonen.

Han skulle hatt boten.

Gammel 16-06-09, 12:47   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt bedt om å trille sykkelen hjem, eller for å sitere politibetjenten: "Du har vel tenkt å trille sykkelen hjem, vel?".
Det var utenfor studentpub-en i hine hårde dager, og jeg trillet opp bakken og ut av synet og syklet resten.
Det gikk fint med meg TM.

Gammel 16-06-09, 17:09   #27
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Syklistene kan være farlige både på veiene og gangstiene.
Med den farten en del av de kommer med så kan det fort skje at noen skades alvorlig.

Irriterende med de syklistene som blæser forbi i boligområder der småbarn leker ute.. Om de kolliderer med barna ute, så tror jeg det kan gå skikkelig ille.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 17:12   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ikke "fylla" å drikke et par glass vin og sykle rolig og forsiktig hjem?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 17:14   #29
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

I går påsto noen jeg kjenner at man kan miste førerkortet, om man sykler i fylla. Dette kan vel ikke være tilfelle?

jo det kan du i teorien gjøre, man regnes som kjørende og skal ikke sykle fortere en fartsgrensa, ikke sykle over gangfelt og ikke ha mere promille en når man kjører

Gammel 16-06-09, 17:19   #30
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Går ikke grensa ved motorisert ferdsel? Har også hørt gressklipper-historier, men det hører vel til unntakene at slike farkoster beveger seg på offentlige veier...kanskje kun i alkopåvirket tilstand?

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 18:27   #31
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjenner en som kjørte hjem i trakkemaskin i fylla... Han fikk heftig bot.

Gammel 16-06-09, 19:08   #32
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da jeg tok teorikurset på bil kunne lederen av teorikurset fortelle at hans nabo ble anmeldt av en tredje nabo, da hans nabo klipte plen med en motorisert plenklipper mens han drakk øl. I sommervarmen. Den øldrikkende og plenklippende naboen mistet førerkortet for tre måneder.....

Jeg har fyllesyklet på en gammel sykkel uten dekk sammen med en kompis langt ute på landsbygda i min pure ungdom.... Vi bare måtte ha et fremkomstmiddel.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 19:13   #33
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg har fyllesyklet på en gammel sykkel uten dekk sammen med en kompis langt ute på landsbygda i min pure ungdom.... Vi bare måtte ha et fremkomstmiddel.

Uten dekk, så for meg uten hjul, og da kunne dere ikke bli straffet i tilfelle

Gammel 16-06-09, 23:29   #34
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jovisst, som syklist er det Veitrafikkloven som gjelder og også promillegrensene.

En jeg kjenner mistet faktisk førerkortet etter å ha kjørt (sitte)gressklipper i fylla.

Gressklipper ?? På hovedveien, da?

Gammel 17-06-09, 10:06   #35
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Luftslottet.... Det er ikke så veldig urettferdig synes jeg. Hvis man ikke har førerkort kan man jo miste retten til å ta førerkort de neste årene. Poenget med å ta førerkortet er jo å holde "farlige" sjåfører borte fra trafikken en stund.

Tja. All den tid man ikke trenger førerkort for å sykle, skjønner jeg ikke hvordan det skal kunne gå. Det er fin straff for de med lappen om de mister den (selv om de da antakelig kommer til å sykle mer enn før ), men for oss uten lappen og uten ambisjoner om å ta den med det første, vil jo straffen i praksis ikke få noen betydning. En epileptiker, f.eks., som uansett aldri vil kunne ta lappen, får i praksis lov til å fortsette som før. Da syns jeg det er mer fornuftig med bøter.

Når det er sagt, har jeg aldri hørt om noen som har fått refs for fyllesykling, selv ikke da jeg var student og dette var utbredt. Selv har jeg problemer nok med å styre rett bortover når jeg er edru.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 12:46   #36
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

Gressklipper ?? På hovedveien, da?

Ikke i egen hage vel..??

Gammel 17-06-09, 17:13   #37
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Selv om syklisten selv kanskje ikke kan gjøre så mye skade, kan han/hun sykle på en måte som gjør at bilister må gjøre farlige unnamanøvrer el.l. og forårsake alvorlige ulykker på den måten.

Det klarer fint klin edru, stressa morgen- og ettermiddagssyklister også.

Gammel 17-06-09, 22:40   #38
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

- Når det gjelder sykling er det hverken satt en fast promillegrense eller faste rammer for bøter, sier Jan Kristiansen Politioverbetjent i trafikkorpset. - Når det gjelder sykler er det en litt mer skjønnsmessig vurdering av forholdene på stedet, for eksempel alvorlighetsgrad til om det skjer skader.

I de aller groveste tilfellene kan du risikere fengselsstraff og å miste førerkortet.

Hentet fra http://www.dinside.no/311597/syndere-i-sommersol

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 02:11   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg syklet pent og pyntelig forbi mange politimenn i dag etter fire glass rødvin. Ingenting hendte. I går gjorde jeg det samme etter to glass rødvin. *notorisk promillesykler*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.