Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 08:05   #1
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?

Jeg stopper alltid.
Jeg gir dem også god plass når jeg kjører forbi dem på veien og blir ikke sur om de kjører to eller flere i bredden.
Jeg har vært inne på tanken om å ha en kjølebag med vannflasker i bilen sånn at jeg kan bedrive litt langing hvis de er tørste.
Jeg synes det er helt greit at syklister på trening ikke bruker gang- og sykkelstier.
Jeg elsker syklister.

Det hender jeg stopper for fotgjengere hvis de står midt ute i gangfeltet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 09:53   #2
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stopper du for syklister som vil krysse gangfelt?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg gir dem også god plass når jeg kjører forbi dem på veien og blir ikke sur om de kjører to eller flere i bredden.

[…]

Det hender jeg stopper for fotgjengere hvis de står midt ute i gangfeltet.

Det er vel halvannen meter klaring som er kravet i veitrafikkloven? Veldig mange som ikke er klar over det, ser nesten daglig biler som er altfor nærmt ved passering.

Flere i bredden er greit for meg så lenge det er plass til å kjøre forbi. På smal svingete vei så er det bare irriterende, og også farlig for syklisten da biler i mot ikke alltid er like stabile …

Fotgjengere i gangfelt har du jo vikeplikt for.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.