Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Roma eller Barcelona

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-09, 23:30   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma eller Barcelona

Forresten er det ikke uten press.

Både til jul og bursdag har han fått penger av meg til bruke til en sånn tur. Jeg har kontrollen på de pengene enda. Han fikk bare et kort. Han har 3000 nå.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 23:31   #22
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Er ikke det omtrent like langt som til Roma fre deg da?

no sånt jah. Med fly.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det er vel nesten like langt fra deg til Horten som fra sørlandet til Middelhavet, om ikke lenger.

Neh litt lengre fra sør og til middelhavet om de skal kjøre:P

For meg er Tønsberg veldig eksotisk

God tur foresten

Gammel 08-06-09, 23:39   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Oi, for et valg. Jatakk begge deler.

Men i august tror jeg at jeg hadde gått for Barcelona, vil ha det litt kjøligere når jeg skal tråkke rundt og se alle de flotte severdighetene Roma har å by på.
Kan igrunnen signere det Kanina skriver.

Har vært i begge byene og det blir uansett ikke feil. Har dessverre ikke hotell å anbefale, husker ikke hotellet vi bodde på i Roma og de to jeg har bodd på i Barcelona anbefaler jeg ikke videre.

Vi reiser til Barcelona i august, da skal vi bo i leilighet.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 23:48   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en gnier. Alle jeg kjenner som har vært i Roma sier at det er så innmari dyrt der. Derfor innbiller jeg meg at jeg ville valgt Barcelona for å få mer for pengene.

Jeg har ikke vært noen av stedene, men Barcelona står høyere på lista enn Roma.

Gammel 08-06-09, 23:53   #25
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bodde på dette hotellet:
http://no.hotels.com/ho199348/eurost...celona-spania/

Og det var veldig fancy og fint, men vi droppa frokost, for det kosta en del i tillegg, og det var en veldig fin og enkel frokost-sjappe i "bakgården" der. Det var basseng på taket, (litt kaldt i februar, da), og nydelig restaurant og bar med opera-kvelder. Gangavstand til sentrum, og til akvariet med hai-tunell på piren ved siden av.

Langøre anbefaler ellers Hotel Colon i barri gotic, rett ved katedralen. Ca 1000 kr pr natt. Litt slitt sammenlignet med ovennevnte, men veldig sentralt i et veldig koselig strøk i byen!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 23:55   #26
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

..og unngå hotell på Las Ramblas hvis dere ikke liker det litt bråkete om kvelden.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 00:00   #27
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært begge steder, og elsket begge byene, og i august vil jeg si Barcelona. Jeg trives best ved sjøen når det er varmt, og i Barcelona har du tilgang på strender om det skulle være veldig varme dager.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 10:26   #28
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barcelona er en fantastisk by å være på kjærestetur i.
Vi var der på bryllupsreise i september i fjor. Bodde i Barri Gotich, i en liten leilighet med balkong og en hard seng. Bortsett fra sengen(som alle har kommentert når de har gitt tilbakemeling til hotellet var det flott.

Roma har jeg ikke vært i og kan ikke si noe om.

Gammel 09-06-09, 11:07   #29
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

ROMA! Men dra så seint som mulig i august for å slippe den verste varmen. Husk også at Italianere har ferie i august. Har dere mulighet tror jeg at jeg ville prøvd med på september i stedet...

Gammel 09-06-09, 14:36   #30
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, september begge stedene er å foretrekke.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 14:44   #31
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Roma er flott, men aner ikke hvordan det er å oppleve Roma på egenhånd uten guide.

Eneste jeg kan tipse om sånn uten om er å ikke la seg lure av de som selger guida turer på utsiden av colosseum, de bare lurer deg. Man blir lovet at man slipper unna en laaaaaaaaaang kø som ikke eksisterer og at man blir guidet i små grupper som vi virkeligheten var grupper på nærmere 50 mann

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 17:19   #32
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i Barcelona nå, og tenker at det er den perfekte by for kjærestetur. Roma har jeg ikke vært i, men blir litt stresset ved tanken. Her er det laidback, og selv om det er en kjempestor by får man inntrykk av at alt er nærme og enkelt. Siden jeg reiser med barn bor vi på 4-stjernes rett ved strendene, sikkert 20 min til fots fra enden av Ramblaen (har ikke forsøkt å gå, men det er kjapt med buss og metro). Hoteller og alt er billigere nå enn i august, men dette hotellet måtte vært perfekt på kjærestetur. Plass til 2 i massasjedusjen, flotte rom, 2 bassenger, spa, stranda og fine områder for å gå tur rett ved, fantastisk frokost etc etc.

Det er ikke så ofte rommene matcher bildene sine, men vedleggsbildet er faktisk et nøyaktig og passende bilde av rommet vårt.

Vi har kost oss ved bassengkanten i dag, og jeg kan tenke meg at det er et must i august. Hadde det vært mulig ville jeg forsøkt meg på tidlig september.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg princess.JPG (64,2 KB, 21 visninger)
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 17:46   #33
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både Barcelona og Roma er perfekte i begynnelsen av september. Vi forlovet oss i Roma og hadde bryllupsreise i Barcelona i september. Var bare klar over at det er en katalansk helligdag i midten av september og da er det meste stengt. :gjør litt reklame for september:

Gammel 13-06-09, 19:44   #34
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Begge steder er herlige. Alt avhenger av om dere vil ha strand. September er ikke saa mye bedre vaermessig enn august. I tillegg hörte jeg at Roma nesten var verre turistmessig i helgene i september enn i august. For hoteller; Sjekk www.tripadvisor.com

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 19:54   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult!

Jeg hadde nok gått for Barcelona.
Men har ikke vært på noen av stedene.

Selv skal vi til Island.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 20:27   #36
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg har bodd i Italia i 3 år og jeg syns at det er stor forskjell på august og september. September er varmt og godt. August er hett, spesielt om man skal gå rundt og hygge seg (og ikke bor i et hus med air condition der man kan gå ut og inn når man måtte ønske).

Gammel 13-06-09, 22:49   #37
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skal visst svigers flytte, og de har overtakelse den helgen vi tenkte å reise. Det var visst den billigste helgen. Jeg har fått beskjed om at mannen ordner med alt så jeg bare venter. To be continued.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 22:52   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Begge steder er herlige. Alt avhenger av om dere vil ha strand.

Signerer. Jeg har vært begge steder i august. Været var omtrent likt, men det var faktisk mye mer overbefolket i Barcelona enn i Roma. I Roma også billigere å spise, dessuten var det lett å finne spisesteder, mens i Barcelona var det stappfullt overalt. Men det kan jo ha vært tilfeldig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 11:28   #39
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Har vært begge steder og ville valgt Roma. Synes ikke Barcelona var spesielt mye billigere Synes heller ikke Barcelona var mer folksomt da, så det avhenger sikkert av når man reiser . Uansett får du nok en flott ferie, det er masse å se i begge byene!

Gammel 15-06-09, 19:53   #40
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Roma Er helt forelsket i denne byen... en liten smakebit:

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.