Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NAV i utforbakke ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 17:16   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV i utforbakke ...

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg tror det snarere skyldes innholdet i hva sosialen innebærer som er terskelen, snarere enn at noen bruker begrepet sosialen. Dette vet du selvfølgelig mye mer enn meg om, men for å få utbetalt penger på sosialen (unnskyld bruken av uttrykket ) setter man i praksis sin økonomi under offentlig administrasjon og man blir økonomisk umyndiggjort. Jeg har stor forståelse for at mange i det ytterste vegrer å gå til et slikt skritt.

Jeg skulle likt å vite hvor du tar dette fra. Er det fordommene dine som blomstrer, eller har du faktisk informasjon som tilsier at økonomisk sosialhjelp innebærer økonomisk administrasjon og at man blir økonomisk umyndigjort? Hvis det praktiseres på denne måten er det rett og slett lovbrudd og stikk i strid med sosialtjenestelovens intensjon. Jeg har jobbet med økonomisk sosialhjelp i en god del år og kjenner meg overhode ikke igjen i det du skriver. For å få sosialhjelp må man som oftest levere følgende dokumentasjon: boutgifter, strøm, eventuelle inntekter og ligning. Dette for å beregne riktig ytelse. Sosialtjenesten har ikke lov til å følge med på brukeres kontoutskrifter for eksempel, men kan bistå med økonomisk råd- og veiledning dersom brukeren selv ønsker det. Det man får utbetalt disponerer man selvsagt fritt. På lik linje med foreldrepenger og uføretrygd eller hva det måtte være. Med mindre man har et vedtak på tvangsforvaltning, og det skal etter min erfaring veldig mye til for å få igjennom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.