Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om det å omtale homofile par

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 15:46   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Om det å omtale homofile par

For min del er det sånn at det noen ganger er helt naturlig for meg å si noe om hudfarge. Likeledes om seksuell legning, handicap og andre ting.

Står det en jente jeg forsøker å si noe om midt i en stor gjeng og alle har samme hudfarge unntatt hun til høyre for jenta så ser jeg det som naturlig å forklare at jeg mener hun til venstre for den mørke jenta der. Eller hun bak den jenta med rødt hår. Eller det er han som sitter i rullestol. Eller at en annen har to mødre.

Jeg synes det blir å ta det litt vel langt om man ikke skal kunne peke på en eneste særegenhet ved noe menneske i noen sammenheng av redsel for å støte noen.

Men jeg innser at det er mange benevnelser som mange opplever som støtende og vil dermed ikke bruke uttrykk som polakk, neger, demente osv.

Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:58   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om det å omtale homofile par

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

For min del er det sånn at det noen ganger er helt naturlig for meg å si noe om hudfarge. Likeledes om seksuell legning, handicap og andre ting.

Jeg også mener det er naturlig enkelte sammenhenger. Jeg opplever det faktisk som diskriminering hvis man ikke kan nevne slike ting i en naturlig setting. "The silent treatment". Og så er jeg nysgjerrig på om andre mener det samme som meg selv, da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.