Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gode spisesteder/restauranter i Stavanger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-09, 21:42   #21
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode spisesteder/restauranter i Stavanger

Big horn steak house

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 21:43   #22
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Anbefaler India Tandoori, de har veldig god mat.
Sting som ligger ved Valbergtårnet har også veldig god mat.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 07:28   #23
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Mikado, eksisterer den enda? Du sitter på bord og så står kokken i midten og lager maten.

Man spiser IKKE på Mikado! Omtrent alle jeg kjenner har sittet på do i et døgn etter å ha spist der. Myself included.

Hva med seTra som ligger i løkkeveien, like ved hotellet der? Soleado? Tango har jo sånn tapasaktig mat (sharing-meny) og det er jo finfint om man skal være litt romlemantisk.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 08:08   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Noen som har vært på (Nye) Ristorante La Piazza?

Hva slags mat serverer Amici? Leste at det er mer en vin-bar som serverer litt mat i tillegg til viin og kaffe.

Amici er en liten kjelleraktig restaurant, virker veldig autentisk i innredningen. De har en liten, men svært god meny. Italiensk mat, jeg har sett mest antipasti når jeg tenker meg om. De som jobber der er fantastiske, det er som sagt som å være i Roma eller noe sånt.

La Piazza setter jeg ikke mine bein i. Kanskje ok mat, mye pasta og pizza, men også kjøttretter (som er temmelig dyre i forhold til hva man får). Min erfaring er sur betjening og ukoselige lokaler.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 08:30   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det så få italienske restauranter som selger "ekte" italiensk mat? De har jo bare pizza og pasta og sånt. Hvor er piadina, panzerotti og alt det EKTE italienske? Jeg og mannen får starte opp noe selv!

Dette med Mikado, er ikke det gamle rykter som henger igjen nå? Jeg har sluttet å disse den restauranten nå fordi jeg har hørt mye bra i det siste og ikke vil bidra til den gamle rykteflommen jeg får inntrykk av ikke stemmer lenger og bare henger igjen? Dessuten tror jeg ei fjør er blitt til fem høns der altså. Jeg har vært der flere ganger og aldri aldri vært syk. Betjeningen var så sur sist gang jeg var der at jeg aldri gikk der mer pga. det, men dette er jo 6-7 år siden nå.

Gammel 10-06-09, 08:35   #26
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har blitt dårlig de siste tre-fire gangene jeg har vært der. Siste gang var ikke mer enn et år eller to siden. (Var gravid med Leo, husker jeg.) At betjeningen er sur er jo også en av grunnene til at jeg ikke går der. Da går man heller på Moon House, den kinaen bak kinoen med trappene duvet, eller den som ligger oppe ved gamle politikammeret. Men skal man være romantisk er ikke alltid kinamat det beste. Ris=Fis for mange.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 09:45   #27
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Al Forno på Skagenkaien har koselige lokaler synes jeg, og så grei pris på maten.

Hva heter restauranten i kjellern under Sats? Like bak Hansenhjørnet.

I samme gate (Skagenkaien) er det også en Shusirestaurant, men jeg har ikke spist der så maten skal jeg ikke uttale meg om.

Gammel 10-06-09, 09:46   #28
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Hva heter restauranten i kjellern under Sats? Like bak Hansenhjørnet.

Paparazzi. Fantastisk god mat! (At jeg ikke kom på den da )

Gammel 10-06-09, 09:50   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I samme gate (Skagenkaien) er det også en Shusirestaurant, men jeg har ikke spist der så maten skal jeg ikke uttale meg om.

Er ikke det Mikado?

Gammel 10-06-09, 09:50   #30
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvorfor er det så få italienske restauranter som selger "ekte" italiensk mat? De har jo bare pizza og pasta og sånt. Hvor er piadina, panzerotti og alt det EKTE italienske? Jeg og mannen får starte opp noe selv!

Så du mener at det ikke finnes noen ok italiensk restaurant i Stavanger? Vi er veldig glad i italiensk mat...

Gammel 10-06-09, 09:52   #31
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Paparazzi. Fantastisk god mat! (At jeg ikke kom på den da )

....og hva slags mat serverer Paparazzi?

Gammel 10-06-09, 09:54   #32
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Al Forno er italiensk.

Gammel 10-06-09, 09:55   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Så du mener at det ikke finnes noen ok italiensk restaurant i Stavanger? Vi er veldig glad i italiensk mat...

Jo for all del, men man finner liksom ikke den "autentiske" italienske maten på de fleste italienske restauranter her. Det går for det meste i pizza og pasta, og selv om opprinnelsen er italiensk så er det liksom ikke DET jeg er ute etter. Jeg vil ha piadina, panzerotti og lignende, synes det er rart det ikke blir solgt her. Jo, piadinas selger de faktisk på en italiensk mini-restaurant ved inngangen til Arkaden nede, over veien. Men jeg har ikke vært der enda. Vet ikke om de eksisterer lenger heller.

Al Forno har god mat, men igjen - pizza og pasta.

Gammel 10-06-09, 09:56   #34
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er ikke det Mikado?

Nei, ikke Mikado. Shushien ligger i Skagen, rett ved Paparazzi (altså bak Hansenhjørnet. Mikado ligger i Østervåg.

Gammel 10-06-09, 09:57   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åja jeg tenkte feil. Trodde det kun var Mikado som hadde sushi.

Gammel 10-06-09, 09:58   #36
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Standard

Helt Rått heter den shusirestauranten jeg mener.

Gammel 10-06-09, 10:00   #37
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

....og hva slags mat serverer Paparazzi?

Allslags mat. Den spanske tapastallerkenen er fantastisk.

Gammel 10-06-09, 15:01   #38
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Tango! Veldig bra mat og vin, og en hyggelig bar i tilknytning til restauranten. Også ligger det fint til nede på bryggen.
Kult sted , men jeg synes navnet er så teit...

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:45   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iset har ikke vært på Amici, serru! (Der så jeg faktisk verken pizza eller pasta i menyen.)

Gammel 10-06-09, 21:45   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Helt Rått heter den shusirestauranten jeg mener.

Helt rått tror jeg er lagt ned.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.