|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Mange ganger bestiller ikke vi flymat rett og slett pga. at det er ganske praktisk umulig. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?
Feil! Flyselskapene gjemmer seg ikke bak allergi-problemet. Dersom det er allergikere ombord som er så allergiske at de ikke kan oppholde seg ombord dersom det serveres f.eks. nøtter, så selges ikke nøtter ombord. Da opplyser vi over høyttaler at det også er strengt forbudt å nyte medbrakte nøtter. Passasjeren med allergi har da som regel allerede ved bestilling av billetten opplyst flyselskapet om allergien.
|
|
|
#23 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Vi har alltid med mat. Det har enda ikke skjedd at vi har fått diettmat på fly, til tross for at vi har bestilt det flere ganger nå.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Elin.. Det er ganske utfordrende å reise med allergiker uten å ta med medbragt. Jeg skjønner at det ikke er ønsket, men det er sannelig ikke lett som jeg har nevnt over. Bare det at det ikke kunne dokumenteres om det var egg i rundstykkene for eksempel synes jeg var ganske dårlig. Dette gjaldt mat som hadde kommet på flyet i utlandet, men likevel? Det blir litt lite å spise grønnsaker og frukt på en 4-5 timers flytur. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Vi har alltid med oss diverse i sekkene våre. Om det er lov eller ikke har jeg aldri ofret en tanke. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Det er INGEN ombord i et fly som vil reagere på at allergiker har med egen mat ombord. Vil man være garantert eggefrie rundstykker, må man bestille spesialmat uten egg, alternativt ta med eget brød.
|
|
|
#27 |
|
|
Vi hadde bestilt spesialmat uten egg , men fikk ikke rundstykker. Dvs. vi fikk vite at de hadde glutenfrie, men de kunne ikke si om det var egg i dem eller ikke og da var vi like langt. Vi var glad for at vi var advart i forhold til det med allergimat ellers kunne gutten blitt sulten. Det jeg synes var mest merkelig var at det ikke var et sted hvor ingredienser i rundstykkene kunne sjekkes a.la systemet man har på Mc.Donalds, bensinstasjoner og en del andre steder man serverer mat. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Hva med sikkerhetskontrollen, da? Kan jeg ha med en salat med dressing i en boks? Man kan ha med sjokolade, men hvis den smelter, er den væske. Man kan ta med is(?), men hvis den smelter, er den væske. Jeg hørte om en som ikke fikk ta med brunost(!) i håndbagasjen. Selv har jeg blitt fratatt en uåpnet tube rekeost. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
At dere ikke fikk brød som var garantert egg-fritt var da en glipp og ikke standard.
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Til lillegutt som er allergiker har jeg med stort hell hatt med rett-i-koppen-supper, sånne gryteretter til å helle vann i og la stå denslags. Det er ingen sak å få litt varmt/kokt vann av flyvertinnene. Må alltid ha med egen mat, og nok, for "glutenfritt og melkefritt" på fly er en spøk. Om man får mat han kan spise, kommer gjerne flyvertinnene og rister kurven med brød godt over den mens de tilbyr den innover, så smulene fra brødkurven får spredd seg ordentlig på maten, og lillegutt ikke kan spise den |
|
|
|
|
|
#32 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Medbrakt på (charter)fly ?Leser at dere har hatt med ferdig NAN.
|
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Medbrakt på (charter)fly?Vi har reist mye med små barn. Vi har kunnet bære helt vanlig vann gjennom kontrollen bare det ligger i en tåteflaske/tutekopp.
|
|
|
|
#34 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Medbrakt på (charter)fly?Vi reiser med charter om en mnds tid. Det står på flyselskapets nettside at medbragt mat ikke er tillatt. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Medbrakt på (charter)fly?
Da er det en glipp som skjer ganske ofte. Vi har reist noen ganger med unger som ikke tåler melk og melk/egg. Ingen av gangene vi har reist har peronalet kunnet si noe om hva rundstykkene inneholder.
|
|
|
#36 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Tidsklemma
|
Jeg har reist både med vann på termos og pulver i boks (ikke forseglet), ferdiblandet nan bokser, juice pakker, barnemat glass .. Alt går helt fint! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Medbrakt på (charter)fly?Dette står det på Apollo sine sider som jeg skal reise med om en mnds tid: |
|
|
|
|
|
#39 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
|
|
|
|
#40 |
|
Står på egne ben
Sv: Medbrakt på (charter)fly?
Er det etter de nye reglene kom? De praktiseres litt forskjellig tydeligvis hva de godkjenner, for jeg har opplevd litt begge deler. Vi har måttet helle ut varmt vann av termos og sette igjen barnematglass. Sette igjen barnematglass pga. at en ikke får ha med mer enn akkurat det en trenger til turen, og det var visst ikke 7 glass. |
|
|
|
![]() |
|
|