Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsgave

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-09, 00:20   #21
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave

Vi skal i konfirmasjon til helgen og har kjøpt en bok som heter: Til konfirmanten.

Dikt og tekster

fra Inger Hagerup til Arne hjeltnes.

Den koster rundt 200 kr og vi liker å gi varige gaver.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 12:59   #22
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Jeg ville gitt 500,- når jeg var invitert ja.

200,- er det jeg gir nabokonfirmantene...

Samme her

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 13:06   #23
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Nabokonfirmantene får 100,- av meg :gjerrig:

Det er helt greit synes jeg. Det er jo i grunnen ikke store prestasjonen å konfirmere seg.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 13:10   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har som sagt konfirmant i helga, men gaver har hittil vært et ikke-tema både fra vår og konfirmantens side. Han regner selvsagt med å få noe, og har sagt at han skal spare penger han får til han skal til Japan. Jeg synes det er fint at han ikke forventer eller spekulerer for mye. Jeg husker fra da jeg ble konfirmert, at alle satt og regnet ut på forhånd hvor mye de forventet å få, og hadde store planer om hva alle pengene skulle brukes til, ned til siste femtiøre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 13:25   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Takk for hjelpen dere.
Det er mannen min og jeg som er invitert, ikke Propellen. Men det er en annen diskusjon.
Jeg vil helst ikke gi penger, men dette er ei jente som ikke er smykkejente og den typen der. Hun vil helst ikke ha smykker, men heller dyre merketing. Tupe Louis Vitton, Gucci, Dioe osv ting.
Har forhørt meg litt og har fått inntrykk at penger er det de ønsker seg aller mest.

Jeg hadde lurt på 500,- og er kjempeglad for svarene jeg har fått av dere.

Om jeg skulle kjøpt gave, har dere tips på det også?

Kan du ikke bruke de 500 kronene på å kjøpe en Luis Vitton- nøkkelring eller noe?

:lettere ironisk:

Jeg synes det er helt greit å gi penger til en konfirmant. Jeg var av den fornuftige typen og sparte de pengene jeg fikk.

Gammel 03-06-09, 13:52   #26
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde konfirmant i mai og ingen av gjestene gav mindre enn 700 kr. Jeg aner ikke om det er vanlig eller ikke, men vi pleier selv å gi mellom 500-800 kr når vi er innvitert i selskapet.

Jeg er ikke særlig fan av minnegaver. Av alle gavene jeg fikk til konfirmasjonen har jeg kun brukt en gullring og et fotoalbum. Resten av smykker og dill smeltet jeg om i voksen alder, da hadde de lagt ubrukt i skuffen i 20 år.

Storebror fikk slipsnål, et smykke og en ring - jeg tror han kommer til å bruke disse gavene. Masjettknappene kommer han garantert aldri til å bruke.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 13:54   #27
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi hadde konfirmant i mai og ingen av gjestene gav mindre enn 700 kr. Jeg aner ikke om det er vanlig eller ikke, men vi pleier selv å gi mellom 500-800 kr når vi er innvitert i selskapet.

Jeg vet heller ikke hva som er vanlig, men jeg blir overrasket dersom alle gjestene gir såpass store summer. Nuvel, tiden vil vise ...

Gammel 03-06-09, 14:25   #28
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal også ha konfirmasjon til helgen og har vel egentlig ikke tenkt så mye på hva andre vil gi.
Vet vi i nabolaget ligger på rundt 200,- i gave til nabokonfirmanter.

Ellers vet jeg hvor mye mamma har tenkt til å gi gutten min og hvor mye jeg skal gi. Etter det er det totalt stopp.

Gammel 03-06-09, 15:31   #29
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Tjorven: Nøkkelring ja, det kunne jeg jo ha gjort.
007: Jeg og har smeltet omm endel av gullet jeg fikk til konfirmasjonen min. Ble bare liggende der.

Denne jenta er nok ikke en sparer som sparer til noe fornuftig.

Gammel 03-06-09, 15:48   #30
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg leste Camomilla sitt innlegg og tenkte umiddelbart at ikke søren om jeg hadde kjøpt Louis Vitton eller Gucci til en konfirmant. Men hva hvis dette var det eneste konfirmanten ønsket seg? Bør man gi etter ønskelista, selv om man selv har kvaler?

Gammel 07-06-09, 21:38   #31
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det ble en kjempekul PC veske
Hun fikk laptop av noen andre og vesken ble da tatt godt i mot.

Gammel 07-06-09, 22:17   #32
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så flott og det var jo en fin gave.

Vi har vært i konfirmasjon i dag og der var det gaver i form av penger fra 100 kr og oppover til mange tusen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 00:01   #33
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det var jo en kjempefin gave.
Eldste min ble konfirmert i går, han fikk penger av alle utenom fra faren sin.
Han fikk fra 200 og oppover.
(totalt ble det nesten alt for mye penger synes jeg)

Gammel 09-06-09, 00:18   #34
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ingen gav mindre enn 700,-. Det var mye. Vi gav et smykke fra A&C (kostet nok ca. 200 - 300 kr.) når vi var i konfimasjon sist (to år siden), der var det gaver fra 100-lappen og oppover. Eller penger fra 100 kr og oppover. Naboungene får 100,- av oss. Slekt der vi ikke er bedt får 200,- og der vi er bedt er det meget variabelt, men aldri over 500,-.

Men gaven dere landet på hørtes jo flott ut!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 00:20   #35
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Ingen gav mindre enn 700,-

Ingen av gjestene gav mindre. Naboer, venner og bekjente gav alt fra 100 kr og oppover.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 00:31   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Vi hadde konfirmasjon i helga, og bare to av gjestene ga MER enn 700 (i rene pengegaver, han fikk ting som var verdt mer). Så det er store forskjeller.

Gammel 09-06-09, 00:38   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Konfirmanten fikk 100 kr av noen som IKKE var gjest. Ikke noe fra naboer, venner eller bekjente. Så store forskjeller der også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.