|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bedreviter
|
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Vi har Duologic, og jeg synes det er et møkkasete, rett og slett. Det er trangt å sitte i, og jeg mistenker at Blobben ikke kan bruke det helt frem til hun er fire, ikke fordi hun blir for lang, men fordi det er for smalt (og hun er tynn). Isoporskallet har brukket én gang, fordi jeg lente meg over setet da jeg skulle hente noe på andre siden av det. Importøren prøvde seg på at det ikke var ment å skulle tåle at man lente seg mot det, men da jeg kommenterte at et bilsete som ikke tålte at en voksent mennske lente seg over det (med helt normal belastning), umulig kunne være godt nok for kollisjon, skulle de plutselig dekke nytt isoporskall likevel. Jeg ser nå at belastningen det får når Blobben (2,5 år) klatrer opp i det selv, er på grensen av hva isoporen tåler, og det synes jeg er utrolig dårlig. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
villende
|
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Vi har nettopp gått til anskaffelse av DuoLogic og jeg opplever det ikke på samme måten som Teofelia. Snupp insisterte på å prøvesitte det og vel satt han trangt, men han er en diger snart-fireåring. Mini sitter veldig godt i det og jeg syns det er genialt med et sete som går an å legges såpass mye ned og hvor man dessuten kan ta med seg det sovende barnet inn i setet. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bedreviter
|
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?
Det med å frakte sovende (eller ikke-sovende) barn, utgjør jo en forsvinnende liten brukstid på setet da, med mindre man bruker setet fra baby-alder, slik vi ikke gjorde. Vi kjøpte setet da Blobben var 14 måneder gammel, og da var hun allerede for tung til å bæres rundt i det. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
villende
|
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Joda, jeg ser de argumentene. Og jeg veide også for og i mot DuoLogicen. (Nå var setet på salg, og det ble veldig mye billigere en HTS-setet, som ikke var på salg, så pris var ikke med i min vurdering.) Jeg tenker som så at hvis vi blir nødt til å bytte sete, så selger vi uansett DuoLogicen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Vi var ikke fornøyd med Duologic så det ble ikke lenge i vår familie. Det jeg derimot kan anbefale er Britax Fiway. Et stort og godt sete med isofix base. Jenta vår brukte det til hun var ca 4,5 år. En av fordelene med den er at barnet blir sittende veldig høyt og har god utsikt. Det gjør det også lettere å feste barnet i setet.
|
|
|
#26 |
|
Ute på tur
|
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Vi har vært veldig fornøyde med Duologic setet. Vi kjøpte det til Junior for 2 år siden og når Småen blr født så overtok han det, så vi har brukt det både til en 3,5 åring og til et spedbarn. Det sitter bom fast, det er høyt slik at barnet ser ut og komforten virker å være bra, det har i hvertfall vært lite klager og de sovnet begge i setet uten problemer.
|
|
|
#27 |
|
Drømmer
|
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Vår gutt på 3 år sitter godt i Dl setet sitt. Å han sitter høyt så han får med seg mye ute. Vi trenger hvertfall ikke skifte det ut før han blir 4. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?Har britax fixway isofix når det er montert bakovervendt?
|
|
|
#29 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når babybilsetet blir for lite - hva kjøper man?
Ja det er kun bakovervendt.
|
![]() |
|
|