|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bruker du parfyme i folkemengder? | |||
| Bruker alltid parfyme, uansett |
|
61 | 34,08% |
| Bare hvis det ikke er barn tilstede (denne er til Mim) |
|
0 | 0% |
| Bruker bare lette parfymer, for det er ikke så farlig |
|
12 | 6,70% |
| Jeg lukter godt nok uten parfyme |
|
16 | 8,94% |
| Nei, jeg tar som oftest hensyn til mye folk |
|
3 | 1,68% |
| Ja, men bare på byn, for da er folk fulle uansett og ikke så allergiske |
|
12 | 6,70% |
| Jeg bruker aldri parfyme |
|
29 | 16,20% |
| Jeg forsto ikke spørsmålet |
|
1 | 0,56% |
| Alternativ for de som mangler et passende alternativ |
|
45 | 25,14% |
| Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Tja, bruker eau de toilette av og til hvis jeg husker på det, men veldig lite. Har lært at kjenner man duften selv så har man tatt på alt for mye. Har ikke for vane å ta på meg parfyme til daglig. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg pendler med toget til jobben hver dag og etter å ha lest denne tråden droppet jeg parfymen i dag. Det kommer jeg til å fortsette med. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker nesten aldri parfyme, men dann og vann til "pynt". Bruker ikke mye.
|
|
|
#124 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg har som regel på meg en dæsj hver morgen. Tror det helst har blitt en sånn avhengighetssak
|
|
|
|
#125 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker parfyme en sjelden gang, men prøver å se an hvem jeg skal være sammen med. Bruker ikke parfyme når jeg skal være sammen med elevene, siden barn ofte er mer luktvare enn voksne, og siden jeg ofte er ganske tett innpå dem. Jeg bruker heller ikke parfyme hvis jeg skal på besøk på sykehus. Sist redigert av Kaija : 07-06-09 kl 09:55. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Når jeg gikk gravid og når gutten min var baby så brukte jeg ikke parfyme. Først nå når han er blitt 1 år begynte jeg å bruke det. Men bruker det ikke alltid hver dag.
|
|
|
|
#127 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg syns det er litt søtt at flere mener at deres parfymebruk er diskret og at de ikke bruker mye. Jeg har vært borti mange som sier det samme og de fleste reagerer jeg på.
|
|
|
#128 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg tenkte på dette da jeg var og trente i dag. |
|
|
|
#129 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Bruker godlukt hver dag, men har aldri hatt au de perfume, bare au de toilet.
|
|
|
#130 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg vet at min parfymebruk (eau de toilette) er diskret. Jeg jobber med ei som blir dårlig av for mye parfyme, og veldig dårlig av enkelte typer i moderat bruk. Hun tok dette opp på et fellesmøte og brukte meg som et eksempel på diskret bruk. (Hun hadde da kommet til meg tidligere og sagt at hun var glad jeg ikke brukte parfyme og jeg hadde fortalt henne at jeg gjorde det.) |
|
|
|
|
|
#131 |
|
geskjeftig
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?
Jeg gikk på yoga med ei godt voksen dame som hadde på seg en bøtte med parfyme (og ditto sminke
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 07-06-09 kl 11:33. Årsak: et og for mye |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Grunnet allergi hos meg og mannen så brukes parfyme sjelden, og da i minimale mengder. Vanligvis ikke hjemme, men av og til på jobb og sånn. Ikke når jeg har baby. Vi har også bedt om parfymeforbud i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
ctrl+z
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker aldri parfyme og reagerer ofte på andres bruk. Jeg blir uvel, kvalm og svimmel. Vi bruker også Neutral vaskemiddel og ikke tøymykner. Tøy vi har arvet som det er brukt for sterk tøymykner på, må jeg vaske mange ganger før vi kan ha det i hus.
|
|
|
#134 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Bruker parfyme, oftest 1 sprut hver dag.Gio, Giorgio Armani, ikke aqua - den lukter kattepiss. Den kommer vel i kategorien tung?
|
|
|
#135 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker parfyme hver dag.
|
|
|
|
#136 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker litt parfyme (rettere sagt eau de toilette!!) hver dag, men tar hensyn dersom jeg vet at noen ikke tåler det.
|
|
|
#137 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Om det med å si fra. |
|
|
|
#138 |
|
Passiv
|
Alt som er, det eneste jeg kan tåle er essensielle olje til en viss grad. Vel og merke den varianten som er blandet i olje, de rene reagerer jeg på. Jeg får akutt pustebesvær når jeg kommer i nærheten av parfyme og det i en sånn grad at det kan bli meget alvorlig. |
|
|
|
#139 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Men hvordan kan du i det hele tatt bevege deg ute i samfunnet, gå i butikker osv hvis det er nok at noen har tatt på seg ett eller annet med svak parfyme og er i samme rom f.eks.? |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Passiv
|
Ved at jeg er veldig godt medisinert. Før jeg i det hele tatt går ut om morgenen har jeg tatt 6-8 doser med astmamedisin, utover dagen går det 12-14 doser av vedlikeholdsmedisin og på toppen av det anfallsmedisin. Det kalles slitsomt og til tider innmari vondt. |
|
![]() |
|
|