Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du parfyme i folkemengder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du parfyme i folkemengder?
Bruker alltid parfyme, uansett 61 34,08%
Bare hvis det ikke er barn tilstede (denne er til Mim) 0 0%
Bruker bare lette parfymer, for det er ikke så farlig 12 6,70%
Jeg lukter godt nok uten parfyme 16 8,94%
Nei, jeg tar som oftest hensyn til mye folk 3 1,68%
Ja, men bare på byn, for da er folk fulle uansett og ikke så allergiske 12 6,70%
Jeg bruker aldri parfyme 29 16,20%
Jeg forsto ikke spørsmålet 1 0,56%
Alternativ for de som mangler et passende alternativ 45 25,14%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 23:27   #121
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?

Tja, bruker eau de toilette av og til hvis jeg husker på det, men veldig lite. Har lært at kjenner man duften selv så har man tatt på alt for mye. Har ikke for vane å ta på meg parfyme til daglig.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 00:52   #122
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Jeg pendler med toget til jobben hver dag og etter å ha lest denne tråden droppet jeg parfymen i dag. Det kommer jeg til å fortsette med.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 01:13   #123
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker nesten aldri parfyme, men dann og vann til "pynt". Bruker ikke mye.

Det har aldri slått meg, før i går, at det skulle kunne plage noen.

DET må da være litt avhengig av mengde?? En mamma i barnehagen bruker så mye at ikke bare måtte jeg dusje og vaske jentungen min da hun kom derfra, men også meg selv, etter å ha gitt henne (datteren min, altså) EN klem.

Gammel 03-06-09, 01:21   #124
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Jeg har som regel på meg en dæsj hver morgen. Tror det helst har blitt en sånn avhengighetssak

Gammel 03-06-09, 08:35   #125
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker parfyme en sjelden gang, men prøver å se an hvem jeg skal være sammen med. Bruker ikke parfyme når jeg skal være sammen med elevene, siden barn ofte er mer luktvare enn voksne, og siden jeg ofte er ganske tett innpå dem. Jeg bruker heller ikke parfyme hvis jeg skal på besøk på sykehus.

Elolers bruker vi parfymefritt vaskemiddel, bruker ikke skyllemiddel, og jeg bruker parfymefri deodorant.

Sist redigert av Kaija : 07-06-09 kl 09:55.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 10:35   #126
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Når jeg gikk gravid og når gutten min var baby så brukte jeg ikke parfyme. Først nå når han er blitt 1 år begynte jeg å bruke det. Men bruker det ikke alltid hver dag.

Gammel 03-06-09, 10:57   #127
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er litt søtt at flere mener at deres parfymebruk er diskret og at de ikke bruker mye. Jeg har vært borti mange som sier det samme og de fleste reagerer jeg på.

Jeg bruker aldri parfyme. Jeg er allergisk og tåler ikke parfyme i noen form. Det er noen få shampooer med parfyme som går, men de fleste stinker så dagen er ødelagt for meg. Når jeg arver/kjøper brukt må jeg som regel vaske klærne mange ganger for å få ut lukta, noen ganger må jeg bare gi klærne videre fordi det lukter for mye av de og det går ikke bort i vask.

Jeg skjønner at det er vanskelig å ta hensyn til alle allergikere, men hvis man vet om noen i omgangskretsen som reagerer så burde man klare å ta hensyn. Jeg har sitti på skolen og blitt skikkelig dårlig pga andres parfymebruk og har fått kjeft og himling med øyne mot meg fordi jeg må sitte med vinduet åpent for å komme meg gjennom forelesninger.

Gammel 05-06-09, 17:16   #128
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tenkte på dette da jeg var og trente i dag.
Det ser ut til at mange kvinner er redd for å lukte svette når de trener. For i dag la jeg merke til nivået av parfymering der. Det hadde ikke vært übergunstig for en allergiker tror jeg. (Bortsett fra meg da som ikke hadde tenkt tanken på å slenge på meg masse godlukt før jeg skal svette en liter. :sjuske

Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 17:22   #129
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker godlukt hver dag, men har aldri hatt au de perfume, bare au de toilet.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 17:25   #130
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet at min parfymebruk (eau de toilette) er diskret. Jeg jobber med ei som blir dårlig av for mye parfyme, og veldig dårlig av enkelte typer i moderat bruk. Hun tok dette opp på et fellesmøte og brukte meg som et eksempel på diskret bruk. (Hun hadde da kommet til meg tidligere og sagt at hun var glad jeg ikke brukte parfyme og jeg hadde fortalt henne at jeg gjorde det.)

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 12:53   #131
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tenkte på dette da jeg var og trente i dag.
Det ser ut til at mange kvinner er redd for å lukte svette når de trener. For i dag la jeg merke til nivået av parfymering der. Det hadde ikke vært übergunstig for en allergiker tror jeg. (Bortsett fra meg da som ikke hadde tenkt tanken på å slenge på meg masse godlukt før jeg skal svette en liter. :sjuske

Jeg gikk på yoga med ei godt voksen dame som hadde på seg en bøtte med parfyme (og ditto sminke ) hver gang. Det ble mye nysing fra meg og lite arbeidsro for de andre. Til alt overmål kom dama alltid sist også, og satte seg i nærheten samme hvor jeg plasserte meg i rommet.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 07-06-09 kl 11:33. Årsak: et og for mye
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 17:54   #132
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Grunnet allergi hos meg og mannen så brukes parfyme sjelden, og da i minimale mengder. Vanligvis ikke hjemme, men av og til på jobb og sånn. Ikke når jeg har baby. Vi har også bedt om parfymeforbud i barnehagen.

Sterk parfyme gjør oss direkte sjuke.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 18:02   #133
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker aldri parfyme og reagerer ofte på andres bruk. Jeg blir uvel, kvalm og svimmel. Vi bruker også Neutral vaskemiddel og ikke tøymykner. Tøy vi har arvet som det er brukt for sterk tøymykner på, må jeg vaske mange ganger før vi kan ha det i hus.

Gammel 06-06-09, 21:35   #134
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruker parfyme, oftest 1 sprut hver dag.Gio, Giorgio Armani, ikke aqua - den lukter kattepiss. Den kommer vel i kategorien tung?

Jeg kjenner kun 1 person som reagerer på parfyme, og hun klager ikke på min.

Men jeg kan fint reagere på type lette parfymer, da blir det hodepine/migrene. Det kan jeg også få av tøymyknere. Ikke ofte jeg mister matlyst, men da kan kvalmen bli så stor.

Må si denne tråden har fått meg litt til å tenke på den faste spruten om morgene.

Dere som reagerer sterkt på parfyme, er det kun tunge parfymer, eller alt som er?

Gammel 06-06-09, 21:42   #135
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker parfyme hver dag.
Liker friske, lette parfymer og reagerer selv på tunge lukter.
Skal ikke si at det ikke er noen som reagere på den jeg bruker til vanlig, men
føler selv at jeg kan si at den er diskre i lukt. Har aldri hørt noen
si jeg lukter mye, men så er det kanskje ikke alle som tørr si ifra.
Er nok litt sånn som nevnt litt over her, må lukte godt selv under trening.
Kun en liten spurt parfyme etter dusj hver morgen, aldri ny parfyme over gammel.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 00:19   #136
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker litt parfyme (rettere sagt eau de toilette!!) hver dag, men tar hensyn dersom jeg vet at noen ikke tåler det.

Gammel 07-06-09, 09:20   #137
Slettet bruker
Passiv

Standard

Om det med å si fra.
Om jeg hadde vært allergisk mot parfyme, og jeg visste at en person er helt klar over det, men likevel bruker parfyme - så hadde jeg neppe vært tøff nok til å si at hør her - skjønner du ikke at jeg ikke tåler parfymen din heller? Jeg ville nok sagt at jeg ikke tåler parfyme og håpet at det holdt.

Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 10:29   #138
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Dere som reagerer sterkt på parfyme, er det kun tunge parfymer, eller alt som er?

Alt som er, det eneste jeg kan tåle er essensielle olje til en viss grad. Vel og merke den varianten som er blandet i olje, de rene reagerer jeg på. Jeg får akutt pustebesvær når jeg kommer i nærheten av parfyme og det i en sånn grad at det kan bli meget alvorlig.

Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 10:40   #139
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvordan kan du i det hele tatt bevege deg ute i samfunnet, gå i butikker osv hvis det er nok at noen har tatt på seg ett eller annet med svak parfyme og er i samme rom f.eks.?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 10:50   #140
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men hvordan kan du i det hele tatt bevege deg ute i samfunnet, gå i butikker osv hvis det er nok at noen har tatt på seg ett eller annet med svak parfyme og er i samme rom f.eks.?

Ved at jeg er veldig godt medisinert. Før jeg i det hele tatt går ut om morgenen har jeg tatt 6-8 doser med astmamedisin, utover dagen går det 12-14 doser av vedlikeholdsmedisin og på toppen av det anfallsmedisin. Det kalles slitsomt og til tider innmari vondt.

Enkelte parfymer reagerer jeg alikevel med akutt anfall på og da blir det ofte ille. Særlig gjelder dette i små lukkede rom: buss,tog og fly. Kinosaler, teater og kafe kan være like ille. Det er ikke få ganger jeg bare må gå. På butikker kan jeg jo bare skynde meg ut. Er jeg på kurs eller lignende forsøker jeg å manøvrere bort fra det verste, men enkelte ganger må jeg bare gå.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.