Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mac - få over bilde fra minnekort

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-09, 01:42   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.652
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mac - få over bilde fra minnekort

Jeg blir litt gal! Nå trenger jeg hjelp.

Jeg er nybegynner på Mac. Jeg har bilder på et minnekort (og jeg har prøvd flere minnekort og flere kortlesere så det er ikke det som er problemet). Jeg plugger i USB-porten og ...

... ikke noe skjer. På PC så pleier det jo som regel komme opp en pop-up eller man finner driveren i utforskeren. Jeg går inn i Finder, men finner ikke noe sted der bildene er, jeg går inn på iPhoto for å se om jeg kan finne dem den veien, men finner ikke noe.

Jeg har fått det til en gang, men nå får jeg det ikke til (og jeg husker ikke hvordan jeg gjorde sist). Hva skal jeg gjøre for å få over bildene/finne dem i min Mac?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 07:28   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mac - få over bilde fra minnekort

Kjøpe en PC og mappe opp mac-maskinen fra den så har du kontroll på den. :Bor med macbruker:

  Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:20   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.652
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mac - få over bilde fra minnekort

Men det må jo gå utansett? Hvordan?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:27   #4
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.088
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mac - få over bilde fra minnekort

Jeg har ikke brukt minnekortlesere på Mac, men bare kameraet direkte med USB-kabel. Men det skulle jo være det samme, egentlig. Finner du ingenting under «Devices» i venstre kolonne i Finder, altså?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:34   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mac - få over bilde fra minnekort

Næsj, du må mappe opp via windows sier jeg jo.

Ellers er mac'en til drømmeprinsen sånn at det man stapper inn bare dukker opp av seg selv. Det er en blondinemaskin tror jeg.

Det som kan hende er at minnekortet ikke er formatert for å kjennes igjen av mac? Det var et svare styr da vi skulle sette min eksterne disk inn på mac'en etter at jeg hadde brukt den i XP husker jeg - den måtte formateres før han fikk brukt den. (Og etterpå ville den ikke snakke med windows igjen heller. )

  Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:34   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.652
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mac - få over bilde fra minnekort

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg har ikke brukt minnekortlesere på Mac, men bare kameraet direkte med USB-kabel. Men det skulle jo være det samme, egentlig. Finner du ingenting under «Devices» i venstre kolonne i Finder, altså?

Nei, jeg finner ikke noe som kan være riktig under Devices (har sett igjennom det meste der).

Kanskje jeg burde ringe Apple Helpdesk?

Smilefjes, jeg får gjøre som du sier.

Men jeg har fått det til en gang (med mannens hjelp men han er på reise i 2,5 uke). Så derfor burde det jo gå igjen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:35   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mac - få over bilde fra minnekort

Prøv med usb fra kameraet først. Da kjører den vel via driver for kamera isteden. (Hvis mac bruker drivere og sånt da...) Kanskje du får liv i den da?

  Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:37   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.652
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mac - få over bilde fra minnekort

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Prøv med usb fra kameraet først. Da kjører den vel via driver for kamera isteden. (Hvis mac bruker drivere og sånt da...) Kanskje du får liv i den da?

Ja, jeg kan prøve det om jeg finner riktig kabel.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:48   #9
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.088
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mac - få over bilde fra minnekort

Jeg opplever en sjelden gang at USB-harddisker ikke dukker opp, men det bruker å løse seg når jeg tar inn og ut USB-kabelen en gang. Tviler jo på at det er problemet ditt, men jeg har ikke så mye annet å komme med.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 13:50   #10
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.088
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mac - få over bilde fra minnekort

Du kan forresten prøve å finne hjelp på Mac1.no-forumet.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no