|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg er litt både og. Baby-klær, tegninger fra barna, kort fra farmor som er død betyr mye og det sparer jeg. Upersonlige ting gir jeg bort eller resirkulerer/kaster.
![]() |
#42 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg har noen gamle møbler da, det liker jeg. Skuvseng, skap og kiste. Men det er fordi jeg synes det er pent å mikse gammelt og nytt.
![]() |
#43 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg er en kaster.
![]() |
#44 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg er heller ikke sentimental i forhold til ting og er ingen samler. Ble litt himmelfallen da jeg så at de solgte egne bokser til barnets første hårlokk og tann på den lokale bokhandelen. Ikke akkurat sånne ting jeg kommer til å ta vare på tror jeg.
![]() |
#46 |
Textrovert
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Ja og nei.
![]() |
#47 |
Textrovert
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?
Etter å ha vært en "kjekt å ha-person" i mange år, endret jeg brått filosofi da jeg skulle fremleie hybelen min og måtte bære alle eiendelene mine fem etasjer opp til loftet. Etter det har "kast skjiten" vært mitt nye mantra.
![]() |
#48 |
Shake it out!
|
Jeg har også russedrakten min. Og det hender den brukes til å vekke opp gamle minner igjen
![]() |
#50 |
På (opp?)tur
|
Heller ikke opptatt av ting. Så lite opptatt av det, at jeg ikke har noe spesielt fint servise, ikke fått hengt opp bilder på veggen, temmelig tomme skap m.m. Noen tror sikkert det er p.g.a. dårlig råd eller en annen "god" grunn |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
flisespikker
|
Var ikke du russ ett år før meg, altså? :20-års-russ:
![]() |
#52 |
Textrovert
|
Nope. Jeg hadde et utvekslingsår i USA, så derfor var jeg russ et år forsinket. Og det ene året var nok til at jeg syntes russetiden var barnslig og kjedelig. :ingen festløve:
![]() |
#53 |
© All rights reserved
|
Jeg har også russedressen min - den ligger på loftet hos mamma, som nekter å kaste den. Jeg ble forresten også sammen med min kjære i russetiden, men vi hadde det kjekkere uten dress enn med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg har ganske mange ting jeg har et sentimentalt forhold til ja, dem det er knyttet minner til. Men jeg liker orden og system, så mye annet kastes eller gis bort.
![]() |
#55 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Ja, er vel egnetlig det. Har arvet en del flotte ting fra barndomshjemmet til faren min blandt annet, og der tilbrakte jeg mange fine stunder. Nå har jeg noen av de tingene framme i mitt eget hjem, og det gir meg en god følelse. Det er ting jeg liker da, og som jeg hadde ett forhold til før jeg fikk de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Fjott
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg kan bli veldig sentimental i forhold til ting ja. Liker godt å ta vare på det jeg har, eller gi det bort. Gamle ting har familien min nok av for å si det sånn, men det er noe sjarmerende med å ta vare på dem og blande dem inn i et ellers "nytt" hjem.
![]() |
#57 |
intro
|
Jo, men brev og bilder står også på min liste, altså. Vaser og lysestaker og sånt bryr jeg meg ikke om.
![]() |
![]() |
#58 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg er veldig sentimental i forhold til enkelte ting. Men at det er "sølv" har ingen ting med det å gjøre for meg.
![]() |
#59 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg har svært vanskelig med å kvitte meg med ting - kan iallefall ikke kaste noe. Det er lettere om jeg kan gi det videre. Og min sønn er sin mor opp av dage. Vi er noen skikkelige samlere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg blir knyttet til ting ja. Tror det handler om at jeg får minner i hodet av å se og ta på forskjellige ting. Feks russedressen min som noen nevner her. Så utrolig mye som står på den. Mannen min har feks signert den, og jeg syns den er et herlig minne.
![]() |
|
|