Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plutselig kleskode i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-09, 22:19   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plutselig kleskode i barnehagen

Ellers er jeg imponert over fenomenet mail fra barnehagen. Det synes jeg godt de kunne ha begynt med hos oss også.

Gammel 03-06-09, 22:19   #22
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvit T-skjorte, blå shorts og gul + blå tusj?

Gammel 03-06-09, 22:20   #23
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Altfor kort varsel. Vi har ingen gule klær tror jeg. Folk flest har vel ikke gule klær? Kan de ikke heller lage gule og røde pannebånd/kjeder/armbånd/whatever av silkepapir i barnehagen hvis de vil at de skal ha noe spesielt?

Gule og røde?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:21   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvit T-skjorte, blå shorts og gul + blå tusj?

Det blåser og er kaldt, og pjokken (dette gjelder heldigvis bare den eldste) skal på besøk til kompis etter bhg i morgen. (Eller, det er jo en fin ting, men da må jeg tenke litt mer over hva han har på seg.)

Jeg får ordnet klær her, jeg tenker (i min godhet) på de som ikke har blå og gule klær lett tilgjengelig, og som kanskje ikke har økonomi til å kriseshoppe klær sånn at avkommet slipper å være den eneste i svart genser eller råsa skjørt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:22   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ellers er jeg imponert over fenomenet mail fra barnehagen. Det synes jeg godt de kunne ha begynt med hos oss også.

Man lever i tiden og forventer effektivitet.

Gammel 03-06-09, 22:23   #26
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

T-skjorte utenpå langermet? Altså - jeg er enig i at det er kort varsel og kunne lett gitt beng, men samtidig så skal det lite til for at det hadde vært midt i blinken for ungene. Jeg kunne fint sendt den unge mannen med bare det svenske flagget malt i pannen.

Gammel 03-06-09, 22:25   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tenkte som Veronal - et svensk flagg på kinnet så er den saken i orden.

Jeg kunne funnet på å ta en grønn genser også jeg. Og hevde at den er gul og grønn bare svært finmønstret.

Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:30   #28
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det var rimelig kort varsel ja.

Gammel 03-06-09, 22:30   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men sto det på mndplanen?
For da er det ikke kort varsel mener jeg

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:32   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Gule og røde?

Jeg slo sammen den svenske og den danske nasjonaldagen, tydeligvis.

Siden vi bor i en relativt ubemidlet bydel med store språkforskjeller har de aldri temaer som krever noe ekstraordinært av foreldrene. De har til og med et lite lager ekstra luciaantrekk, for det er ikke alle som har det heller.

Jeg er som deg lite begeistret for ting som krever at barna trenger noe utenom det vanlige for å passe inn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:33   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det sto ikke på planen, nei.

Dette var en spirit-of-the-moment-greie, og det står spesifikt "klær", og jeg har da pokkern ta ikke teaterfarger her heller, og ikke finner jeg den blå hettegenseren.

Altså. Poenget mitt er littegrann at det til tider blir lagt opp til sabla mye som tar mye tid og krefter, og alle har ikke den mengden med tid hele tiden sånn at man kan fikse og ordne og kjøpe. :sutre:

Gammel 03-06-09, 22:34   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg slo sammen den svenske og den danske nasjonaldagen, tydeligvis.

Siden vi bor i en relativt ubemidlet bydel med store språkforskjeller har de aldri temaer som krever noe ekstraordinært av foreldrene. De har til og med et lite lager ekstra luciaantrekk, for det er ikke alle som har det heller.

Jeg er som deg lite begeistret for ting som krever at barna trenger noe utenom det vanlige for å passe inn.

Relativt ubemidlet bydel med store språkforskjeller er en svært nøyaktig beskrivelse her også, gitt.

Gammel 03-06-09, 22:35   #33
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg hadde nok også blitt rimelig irritert over så sen beskjed, ja. Jeg synes igrunnen det er greit med kleskoder i forbindelse med spesielle dager, men da får de gi beskjed god tid i forveien.

Helt enig!

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:36   #34
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk også en sånn artig overraskelse fra skolen rett før jul. Junior skulle stille utkledd som snømannen Kalle dagen etter på juleavslutningen. Og jeg hadde et par andre ting å foreta meg sånn rett oppunder jul og jeg er en katastrofe i nærheten av symaskiner. :understatement:
Jeg ble ganske irritert, fyrte avgårde en Mildt Irettesettende Mail til skolen og satte meg ned med snømanngreier.
Junior ble en sjarmerende snømann Kalle, da.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:38   #35
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har ikke liggende noen fotballdrakter med noe gult og blått i?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:39   #36
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får litt hetta av sånne barnehageopplegg man ikke oppdager før rett før. Der vi har unger nå, er det veldig bra. Der står alt som er verdt å vite på månedsplanen, og er det ekstra viktig får vi stor lapp med påminnelse i tillegg. Og de har litt ekstra utstyr for de som er utstyrt med glemsomme foreldre. Men jeg har prøvd barnehager der man måtte være obs på om de hadde hengt opp en lapp på ei dør som sto åpen, og dermed måtte man huske å se bak den døra hvis man skulle få med seg hva som skulle skje. Gjerne med kort varsel og beskjed om diverse penger, busskort og utstyr som skulle med i barnehagen. Og oppgitte blikk når vi hadde "glemt" det. Jeg er en stor fan av månedsplaner ja.

Gammel 03-06-09, 22:40   #37
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Du har ikke liggende noen fotballdrakter med noe gult og blått i?

Og hvilket lag skulle det liksom vært? :skingrestemme: Jeg har kun røde og hvite, eller helblå fotballdrakter. (Og ja, jeg bruker blå drakt kombinert med gul bukse, selv om det skjærer meg i hjertet. )

Sier igjen at det ikke er noe stress her, bortsett fra at jeg måtte grave litt, men på generelt grunnlag blir jeg småamper av sånt.

Gammel 03-06-09, 22:40   #38
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det var visst en spirit-of-the-moment thing tror jeg, men hvem vet, det kunne ha hengt lapper, bare at i ettermiddag var første dagen jeg var i barnehagen siden fredag for over en uke siden.

Er det på sin plass med en vennlig, men mildt irettesettende mail, kanskje?

Det synes jeg helt klart at det er, med en forklaring på hvorfor du reagerer.

Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 22:41   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Vi får for øvrig ukeplaner også, og nada info der heller. Fikk faktisk ikke for denne uken, men så var det jo stengt mandag og tirsdag. For den del kan det hende at muntlig info ble gitt forrige uke, men det kan jeg strengt tatt ikke lukte.

Gammel 03-06-09, 22:42   #40
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da uhorvelig til kort varsel å gi, ja. Guttungen min har ei gul t-skjorte, til alt overmål med en pokemonfigur på. Brukte den på vranga, da ungene plutselig skulle være påskekyllinger en dag - helt spontant det med. Jeg gidder søren ikke gå ut å kjøpe gensere i farger ungen egentlig ikke kan fordra bare fordi barnehagen skal ha det gøy.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.