|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Niks, bortsett fra noe babytøy etter barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Off the map.
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Etter ungene kommer jeg til å ta vare på et par plagg til hver- og de første skoene.
![]() |
#23 |
nygift
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Ja jeg er det, i forhold til ganske mye egentlig, litt for mye.Jeg har klær jeg sparer på, fra mine ungdomsår, klær av gutta sine, ting jeg har fått i gave og ting som jeg har laget og barna mine.
![]() |
#24 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?I forhold til enkelte ting, som håndavtrykkene på forkle min eldste lagde i barnehagen da hun var liten, og fotoalbum og sånn, men ikke min avdødes (kjære) mormors bestikk og vaser og sånn, nei. Da må jeg i så fall koble det til et spesifikt minne om denne personen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Ikke så mye på ting, men veldig på brev og bilder og lignende. Litt motsatt av Elinblu, kanskje.
![]() |
#26 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Nei, jeg er ikke sentimental når det gjelder ting. Jeg tar kun vare på ting fordi det blir forventet av meg (tegninger, arvegods, russehatt o.l) og ikke fordi tingene gir meg noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Nei, ikke i det hele tatt, bortsett fra bilder. Så lenge jeg har bilder av bestemoren min trenger jeg ikke noe annet etter henne, for eksempel. Og det har kostet meg veldig lite å kaste 90 % av tegningene jeg har fått fra Frøkna. Jeg sitter jo likevel igjen med flere hundre som jeg foreløpig har tatt vare på, mest for hennes del i tilfelle hun blir annerledes enn meg (og det ser det ut til at hun blir ...).
![]() |
#29 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg er sentimental i forhold til noen få ting, som betyr veldig mye for meg, og mest av alt til medaljongen jeg fikk av far da han lå på dødsleiet. Ikke det smykket jeg går mest med, men jeg ville blitt fryktelig lei meg om jeg mistet det. En gammel kommode fra hytta vi måtte gi fra oss, en gyngestol etter farmor. Dagboken fosterforeldrene til sønnen vår skrev det året han levde uten oss. Det er en håndfull ting jeg ville forsøkt å redde om huset brant ned, for å si det sånn. Dette er ting som ikke kan erstattes.
![]() |
#30 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Vi er midt i et arveoppgjør nå, og det er merkelige ting jeg er sentimental på i følge familien. Som min mormors russekort... Jada
![]() |
#32 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Nei, jeg blir ikke spesielt knyttet til gjenstander. Mr. Norway derimot har et helt rom med ting med sentimental verdi. De får bli der.
![]() |
![]() |
#33 |
can-jur
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Litt så.
![]() |
![]() |
#34 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Noen ting er jeg sentimental i forhold til, andre ikke. Jeg skjønte heller ikke hvorfor så mange mente at du ikke skulle selge noe du ikke liker og ikke bruker. Jeg har mange ting jeg syns er fine og aldri vil kvitte meg med, men det er ikke avhengig av pris.
![]() |
#35 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?
Sånn er jeg også. Jeg har fortsatt nøklene til min første bil, russedressen min og en gammel gryte jeg ikke kan bruke til noenting, men som vi pleide å smelte sjokolade i hjemme hos mormor da hun levde. og syns det er uproblematisk. Men jeg foersøker å ha ting som det er minner knyttet til stående fremme, evnt fotodokumentert og lagt i albumet, slik at jeg faktisk kan se og huske minnene, ikke bare la de ta opp plass i boden.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Det eneste tingen som jeg har som virkelig betyr noe for meg er vel bilde av min fosterbror som døde alt for tidlig for snart 15 år siden, men om det skulle forsvinne er bilde lagret og kan skaffes på nytt. Ellers gir ting og sånt meg lite jeg rensker nok opp mer enn nødvendig og ser ikke grunnen til og ha en pappeske på lofte med ting som er minner etter andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Ferdig!
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Ja, jeg blir veldig sentimental i fht ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg er overhodet ikke sentimental på dette området. Unntaket må være gifteringen min og et morsdagskort jeg fikk av min datter i fjor.
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Njah, noen ting som jeg har minner direkte knyttet til, men et par sølvlysestaker jeg aldri hadde brukt hadde jeg glatt gitt bort eller solgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg er sentimental for ting, ja. Fordi de trigger minner. Og jeg syns at en vakker ting blir enda vakrere når det er en historie knyttet til den.
![]() |
|
|