Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Dele" opp familien når man flyr

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 19:21   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Dele" opp familien når man flyr

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg kan bare gjenta meg selv. Faktum er at denne familien som mange andre familier reiser mye hele livet. Fordi de delte seg i to fly på søndag kveld så er halve familien i live, ergo, jeg tipper mange familier som praktiserer dette i dag tenker "der ser man", det kan skje .... Faktum er at de flyr hele tiden og man gjør et bevisst valg. De skulle jo fra Rio til Stokholm unasett.

At de alle kunne ha sittet på det andre flyet .. javisst, akkurat som de alle kunne ha sittet på flyet som styrtet.

Nå har jeg sendt avgårde en epost til to jeg kjenner som helt konsekvent gjør dette og spurt veldig spesifikt hva de legger til grunn annet en at en ulykke alltids kan intreffe ...

Det er unasett et vanskelig tema men dog ganske interessant å diskutere ... det blir mye synsing og situasjoner man aller aller helst ikke vil tenke på engang ...

Ja, de gjør et bevist valg, og jeg ville altså valgt annerledes. For meg blir argumentet om at "da overlever i alle fall halve familien" uforståelig. Du relaterer det til den utvidede familie - besteforeldre, tanter og onkler - som ville synes det er bedre at noen overlevde enn andre. Jeg relaterer det til meg selv, og jeg kunne ikke tenke meg å overleve halve familien. Jeg ville heller dø selv enn å miste et barn og han jeg elsker.

Og jeg er enig med allium om at man dobler risikoen for at noen skal dø.

Men som sagt, det er ikke derfor vi flyr samlet. Det har med at å fly rett og slett er noe av det minst farlige man gjør, sammen eller alene. Det blir fullstendig irrasjonelt for meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.