Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Dere som tror på Gud

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 19:16   #10
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Jeg sliter også litt med å forstå at siden vi har "fri vilje" så kan Gud bare la det skure og gå. Han er da virkelig ikke spesielt sympatisk. Hadde jeg vært Gud så skulle jeg nå i alle fall gjort et par ting:

* Gitt meg til kjenne! Hallo dere, jeg fins! Slik det er nå så skal man tro på en Gud som ikke har latt høre fra seg på, tja, et par tusen år. (Om så noensinne).

* Sagt: Hallo! Skjerp dere! Det var ikke sånn jeg tenkte dere skulle oppføre dere.

Hmm, ja det er nok ganske mange flere ting jeg ville gjort når jeg tenker meg om, men i alle fall disse to sånn til å begynne med.

Jeg er ateist og for meg er det helt utenkelig at det finnes noen Gud, og jeg kan ikke forstå at noen klarer/velger å tro på Gud. Men vi er vel forskjellig skrudd sammen.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.