Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 14:25   #26
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og den oppdagelsen satte effektivt kroken på døra for mine vage Nespresso-planer. (Maskinen vår synger på absolutt siste verset, og den synger surt!) 3 kr pr. kopp er jo dobbelt så dyrt som kaffe i løs vekt.

Ikke vet jeg hva andre folk putter i maskinen sin, men vi bruker kanskje 100 kr uka på espressokaffe i løs vekt, som er mer enn god nok til vårt daglige bruk. Vi drikker sånn rundt regnet 50–60 kopper kaffe (fra espressomaskin) i uka hjemme.

50 kopper kaffe i uka X 3 kr koppen blir 7800 kr i året i kaffe for nespressobruk.

Nei, da tror jeg heller jeg går for en Rancilio Silva. Den betaler seg på godt under to år.

Jeg ville gått for dette alternativet uansett!! Har ett vennepar som har denne og det blir virkelig fantastisk kaffe! Nesten som Dromedar

Selv har vi en råtten, utgammel sak fra DeLonghi som en gang i tiden lagde god kaffe, men som nå egentlig bare egner seg til å steame melk med, så vår neste maskin må også bli en Rancilio Silva. Nespresso er ikke aktuelt for vår del, synes litt av sjarmen med espresso er å stemple og svette litt jeg - håndlaget må det være osv.
Dessuten synes jeg ikke resultatet er like bra, men det kan være at min forutinntatthet overdøver smaksløkene mine*innrømmer*

Sist redigert av Vianne Rocher : 02-06-09 kl 14:34.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.