Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Jeg tror helt klart det må satses på ventilering i så fall, noe annet anser jeg ikke som realistisk eller gjennomførbar. Parfymeforbud på offentlige transportmidler er ren utopi, i mine øyne.
Og det med pelsdyrallergikere synes jeg er en like interessant problemstilling: hvordan løse det? Skal pelsdyreiere måtte bli hjemme eller skal pelsdyrallergikere bli hjemme?
På rutebusser er det nå stort sett forbud mot pelsdyr, med unntak av førerhunder tjenestehunder i jobb. En slik hund på buss eller tog og noen andre får ikke være med bussen på grunn av allergi. Dette blir fryktelig vanskelig, ser det ut som.
Ta fly for eksempel, sist gang jeg fløy (sist måned) måtte jeg sitte på oksygen fra Bergen til Oslo fordi det var så mye parfyme i omløp. På enkelte flyturer (lengre) blir jeg eksortert til 1. klasse dersom det er lite folk der, enkelte ganger har jeg sittet i cockpit. Det er et stort problem fordi jeg noen ganger er helt avhengig av å ta fly. Skal jeg ekskluderes fra slikt transportmiddel, eller er det greit at jeg mest sansynlig må på sykehus i andre enden? eller kanskje det er greit med et forbud når det gjelder parfyme?
Selv hadde jeg stått over dersom det var en med førerhund som skulle på. Den blinde har en større funksjonshemming enn meg og det er selvklart at jeg ville ventet dersom hunden var et problem for meg.
|