Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Datakortet, hva synes dere?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-09, 21:41   #1
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Pil

Datakortet, hva synes dere?

I påvente av ny jobb har jeg fått tilbud(frivillig) fra NAV om jeg vil ta datakortet. Har jobbet en god del med data tidligere, men regner med at det uansett er noe nytt å lære. Noen som har noen innspill om hva de synes om disse kursene? Evt hørt at noen arbeidsgivere i det hele tatt bryr seg om en har det?
Håper på mange svar

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:41   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Hva inneholder kurset da?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:44   #3
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hva inneholder kurset da?

Dette:

Her kan du se mer http://www.datakortet.no/

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:50   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Virker jo greit det der. It-kompetanse setter de fleste pris på, men det kommer jo litt ann på hva slags jobber du tenker søke på?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:53   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.793
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Jeg har undervist i Datakortet. For de med basic kunnskaper, så er det jo greit, men ellers er det relativt kjedelig altså.

Om noen anser datakortkunnskaper som veldig relevant vet ikke jeg. Ikke om du har dokumenterte datakunnskaper fra før iallefall.(finnes avansert modul også)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:54   #6
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Virker jo greit det der. It-kompetanse setter de fleste pris på, men det kommer jo litt ann på hva slags jobber du tenker søke på?

That`s the question Er litt i limboland for tiden. har vært innenfor sal/markedsføring i mange år, men vet ikke om det er det jeg vil fortsette med......

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:54   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.395
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Kommer litt an på hva slags jobber du kikker etter, men Datakortet er anerkjent som sertifikat for brukerkompetanse innen IT, så om det er relevant for deg ville jeg absolutt tatt det.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:57   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Om du kan word, exel og powepoint greit, så tenker jeg at dette ikke er nødvendig med mindre du har lyst til å søke jobber som innebærer feks ajourhold av databaser, eller å kunne "drive" din egen pc, fikse småproblemer med feks nettverk, operativsystem osv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:58   #9
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg har undervist i Datakortet. For de med basic kunnskaper, så er det jo greit, men ellers er det relativt kjedelig altså.

Om noen anser datakortkunnskaper som veldig relevant vet ikke jeg. Ikke om du har dokumenterte datakunnskaper fra før iallefall.(finnes avansert modul også)

Takk for svar. Vet at man kan ta kortere tid på kurset hvis en kan en del fra før. Og det kan jeg jo. Men jeg er vel en slik som kan litt om alt. Har gått på excel for viderekommende (har glemt mye) og på power point kurs tidligere.Men access Har jeg ikke vært borti kanskje noe å hente?
Er dette for folk som er helt "grønne" eller?

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:58   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.315
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Hvis de som har kurset er litt proffe og du er "over nivå" kan du helt sikkert ta avanserte moduler og ta testene på det. Det er en rekke elektroniske tester du kan/skal bestå og som du får papirer på.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:59   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.315
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Access er artig!

...men bruksområdene er heller snevre, men du kan jo lage database over alt du har og gjør.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:44   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.163
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Jeg tror ikke det er så mange som bryr seg lenger, men Datakortet er jo en fin måte å ha dokumenterte it-kunnskaper på.

Om du ikke har noe bedre å gjøre, så er det vel greit tidsfordriv?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:46   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.793
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Takk for svar. Vet at man kan ta kortere tid på kurset hvis en kan en del fra før. Og det kan jeg jo. Men jeg er vel en slik som kan litt om alt. Har gått på excel for viderekommende (har glemt mye) og på power point kurs tidligere.Men access Har jeg ikke vært borti kanskje noe å hente?
Er dette for folk som er helt "grønne" eller?

Ingenting og hente i access slik jeg ser det. Synes modulen er lagt opp slik at man ikke helt ser hvordan det brukes i andre situasjoner. Ikke noe man trenger å bruke i dagliglivet iallefall. - Men klart: Kanskje kjekt å ha

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 23:10   #14
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Datakortet, hva synes dere?

Selv om det muligens er kjedelig så er det jo bra å ha dokumentert kunnskapene dine.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no