Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-06, 16:38   #241
Nille
Livsnyter

Nille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Stavanger
Nille er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

....i utgangspunktet alt for mange. Jeg får aldri tid til å lese alle bøkene jeg planlegger å lese. Og haugen vokser.

Akkurat NÅ ligger "The Lost Continent" av Bill Bryson på bordet. Sammen med en novellesamling av Paulo Coelho "Like the flowing river". Under den igjen ligger krim´en "The Lighthouse" av P.D. James. Også fikk jeg "The other side of the story" av Marian Keyes til jul av en kollega. De to siste sparer jeg til reiselektyre. Lettlest og underholdende.

No brain is stronger than its weakest think.
-Thomas L. Masson-
Nille er ikke aktiv  
Gammel 27-12-06, 20:09   #242
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Akkurat ferdig med "Berlinerpoplene" og nå har jeg begynt på "Den stille piken" av Peter Høeg. Litt snodig foreløpig, men tar seg vel opp...
På vent har jeg "Gjøre godt" av Trude Marstein. - gleder meg til den

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv  
Gammel 28-12-06, 12:20   #243
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Berlinerpoplene,ferdiglest, Luthers lille brune ; Til å bla i .

Og en av de evinnelige krimbøkene til kjæresten , som jeg ikke husker navnet på

Gammel 28-12-06, 13:54   #244
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Nå ligger to bøker på nattbordet. Per Egil Hegge med "Heng ham ikke vent til jeg kommer. En bok om språk og tegnsetting."

Noe av det morsomme med denne besserwisserboka er at den inneholder mange språkfeil og gale påstander om hva som er tillatt å skrive. Forlaget kunne definitivt ha kostet på seg en grundigere gjennomgang, synes jeg.

Her har jeg begynt på Saabyes Cirkus, som jeg fikk til jul. Foreløpig er den urtypisk Saabye Christensen (noe som langt er å foretrekke framfor romanen Modellen, som han ga ut for et par år siden).

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 28-12-06, 14:11   #245
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Noe av det morsomme med denne besserwisserboka er at den inneholder mange språkfeil og gale påstander om hva som er tillatt å skrive. Forlaget kunne definitivt ha kostet på seg en grundigere gjennomgang, synes jeg.

Jeg har kun lest et par kapitler i boka, og er usikker på om jeg noen gang blir ferdig. Greit å vite det du skriver. Han har jo ingen bakgrunn faglig innen språk så vidt jeg har skjønt, allikevel er det som du sier rart at feil har sklidd igjennom.

I natt begynte jeg på en ny bok som jeg fikk av en kollega i julegave. "I morgen var jeg alltid en løve" av Arnhild Lauveng. Det ser ut som om det kan bli sterk lesning.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=1893123

Omtale: Arnhild Lauveng var innlagt som schizofren på psykiatriske avdelinger i ti år. Hun var psykotisk og selvdestruktiv, og knuste glass for å skjære seg til blods med skårene. Men hun overvant sykdommen, og i dag arbeider hun som psykolog. Hun er dermed i stand til å uttale seg både som fagperson og som tidligere pasient. I boken tar hun oss med inn i en verden av stemmer og hallusinasjoner, og hun viser hvordan vrangforestillinger og symptomer har sin egen logikk og mening.

Gammel 28-12-06, 14:17   #246
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Dan Browns Digitale festning. Har ligget der en liten stund nå. Må se å få lest den ut.

Den ligger fortsatt på nattbordet den gitt ...

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 29-12-06, 22:24   #247
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Jeg har kun lest et par kapitler i boka, og er usikker på om jeg noen gang blir ferdig.

Samme her.... men en annen bok. Madonna-gåten av bl.a Knut Nærum. Synes det virker litt sykelig noen ganger. Men jeg tror jeg bare må lese den for å kunne si at jeg har lest den.

Gammel 29-12-06, 22:49   #248
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Jeg driver å leser "horemamma" av Bente Lyon. En selvbiografi om hvordan hun drev byens beste bordell, tips og råd til de som ønsker å prostituere seg, og ellers ganske detaljerte beskrivelser av jentene, tjenestene og kundene. Egner seg ikke å lese rett etter at lunsjen er inntatt.

Polkadot er ikke aktiv  
Gammel 30-12-06, 02:52   #249
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Endelig har jeg en bok på nattbordet igjen!
Det er Orkestergraven av Unni Lindell. Elsker krim!

Gammel 30-12-06, 04:39   #250
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Det ligger en liten dunge der,3 av mine og 5 av Odin sine.
To do:
Eremittkrepsen
Findus og Pettersen
Den lille monsterboka

Just ferdig:
Madonnagåten
Den lille muldvarpen.
Postman Pat og pakken.
Albert Åberg

Lenam er ikke aktiv  
Gammel 30-12-06, 04:53   #251
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her leses Anne Karin Elstads "Hjem". Koser meg med nostalgien.

dutte er ikke aktiv  
Gammel 30-12-06, 20:26   #252
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

MIddlesex har fått besøk av Strong Poison på nattborde.
Syntes Middlesex ble litt kjedelig i slutten.. men har ikke mye igjen.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 30-12-06, 21:39   #253
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

LIKER du den ikke?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Den er jo super!

Jeg liker særlig den passasjen der hun gløgge jenta snakker med Peter, og forteller at ingen liker henne noe særlig, og han sier at hun ikke må fortelle folk at de er dumme. Have a heart.

Den tok seg opp. Jeg var heldig og fikk lest siste halvdel i ett jafs. Da fikk jeg ordentlig tak i stemningen i boken. Jeg synes imidlertid hun er i overkant brutal. :prippen: Slutten gav meg skikkelig frysninger. Men jo, jeg kommer nok til å hente frem flere bøker av Dorothy L Sayers.

Akkurat nå leser jeg Coetzee, neste bok i haugen på nattbordet er Hari Kunzru, "Den uekte". Den gleder jeg meg skikkelig til.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 30-12-06, 21:46   #254
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Nå leses Wonderboy.

Jeg fikk Mandelen i julegave. Noen som har lest den?

Agurke er ikke aktiv  
Gammel 31-12-06, 02:25   #255
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Akkurat nå leser jeg Danteklubben, og den er utrolig treig nå i begynnelsen men skal visstnok ta seg opp etter hvert så jeg kjemper meg videre. Etterpå venter Menn som hater kvinner av Stieg Larsson, og den gleder jeg meg til.

Sist redigert av Muskat : 02-01-07 kl 12:03.
Muskat er ikke aktiv  
Gammel 31-12-06, 03:19   #256
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har akkurat begynt på Kronprinsessen av Hanne-Vibeke Holst.

Gammel 01-01-07, 20:53   #257
mammatherese
Snart STOOOOR

mammatherese sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
mammatherese har et hav av muligheter foran seg
Standard

PS. Jeg elsker deg... (husker ikke forfatteren i øyeblikket)

Knakende bra bok synes jeg. Gråter og smiler om hverandre, den gjør virkelig inntrykk på meg...

mammatherese er ikke aktiv  
Gammel 02-01-07, 11:52   #258
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Har begynt på 3 bøker.
Madame Terror av Jan Guillou
Hermanas av Torgrim Eggen
Miraklene i Santo Fico av D.L. Smith

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 02-01-07, 21:31   #259
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

New York Trilogy, Paul Auster. Så blir det vel Coetzee etter det.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 03-01-07, 00:20   #260
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble akkurat ferdig med "Mitt navn er Karmosin" av han nobelprisvinneren. Flott, men det tok tid før den fenget.

Nå har jeg begynt på Richard Hermanns dronningbøker som jeg fikk til jul av mamma, og leser om dronning Elisabeth I. Han skriver så morsomt - gleder meg til å fortsette på den!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.