Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nydelige jordbær nå

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 17:32   #21
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige jordbær nå

Jeg synes det er stor forskjell i smak på norske og utenlandske jordbær. De norske er stygge, små, mørke og gode. De utenlandske er pene, store og til dels sure og smakløse. Jeg kjøper jordbær og andre bær hele året, men jeg skal ta dere på ordet og forsøke meg på en kurv nå for å se om jeg synes de matcher norske jordbær.

Gammel 27-05-09, 18:21   #22
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Vi drar på selvplukk på sommeren og skaffer egne norske jordbær Gleder meg til sesongen er åpen for det. Det de norske jeg foretrekker. De langreiste er ofte plukket hakket for tidlig og blir smakløse. Men jeg elsker jordbær i alle modningsfaser så jeg hiver nedpå de også

Gammel 27-05-09, 18:23   #23
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg jobber jo på kiwi, og i helgen fikk vi inn et stooooort parti jordbær fra Belgia. Vanligvis er de sure og rare i konsistensen, men disse var kjempegode! De så liksom norske ut i fasongen også. (Runde og klumpete i stedet for spisse.) En kollega og jeg klarte å lange nedpå ca to kurver. Vi plukket litt hist og her når vi ryddet alt inn på fruktkjøla.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 18:31   #24
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Mulig jeg har en tendens til å være uheldig med mine importerte, men jeg synes de som regel er smakløse?

De pleier jo å smake nada og ingenting, omtrent.
Men - de som er nå smaker overraskende godt altså. Ikke som små, norske bær som er modnet ute i sola, men likevel.

Limboline: De importere jordbærene er nok drivhus-bær, og dermed har ikke smaken helt kommet til sin rett før de er røde og fine.

Gammel 27-05-09, 20:40   #25
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg ble så påvirket av denne tråden at jeg måtte kjøpe meg en kurv... De importerte bærene knuser de norske på utseendet, de er store, røde og fristende. Men selv om de importerte har blitt med smakfulle enn de har vært tidligere år, når de fortsatt ikke opp til de norske. Nam, jeg gleder meg til sommeren!

Gammel 27-05-09, 22:25   #26
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Men de smaker jo så forskjellig ... kjøpte en kurv på Bunnpris til 19 kr i helgen, de var virkelig ikke så verst men bærene fra Meny i dag var bare helt smaksløse ... det var Belgiske bær, begge kurvene. Hvordan kan det være så stor forskjell i smak??

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:29   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

De på Rema er bedre enn de på Meny. Billigere også.

Jeg spiser brødskive med hvitost og jordbær nå. Ved siden av står en skål med jordbær og vaniljekesam. *kveldsmat*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:41   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt hjemmelaget jordbæris til kvelds i dag. :kvalm:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 00:11   #29
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ååå, jeg gleder meg til jordbær i hagen.

Gammel 28-05-09, 00:18   #30
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp spist jordbær. :rap: Jeg er med deg smilefjes, de importerte jordbærene smaker kanskje litt mindre, men de er også deilig friske og lett syrlige.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.