Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Betale barn for å gå i kirken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-06, 12:54   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg er født i 74 og gikk på skole på åttitallet. Vi hadde et fullverdig alternativ til Kristendom/Religionslære som het noe sånt som Human Etikk, alle elever som ikke ønsket førstnevnte gikk i den andre klassen i de timene. Det var helt naturlig for oss andre at det var noen som ikke deltok, vi var også svært nysgjerrige på om de lærte noe morsommere enn oss. Jeg antok at dette var bestemt på nasjonalt plan, jeg da, siden de fleste skoler i vårt område i Oslo hadde dette alternativet.

Det var nok bestemt på nasjonalt plan. Til og med her, på det pietistiske vestlandet, har et slikt tilbud eksistert så lenge jeg kan huske.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.