|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?
Ja også glemte jeg det lille glasset med hvit vin jeg skylte ned linfrøene med derfor de skrivefeilene i prikken din |
|
|
|
|
|
#22 |
|
X First Lady
Helt sikkert mørk sjokolade for det er sunt. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Jeg spiser aldri godteri eller ræl i ukene. Bevares. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Bare om jeg er sulten. Og det er jeg bare de dagene jeg har vært på trening frem til rundt 21.00. Men da er jeg helt "hol" etter mat. Brødskiver med makrell i tomat og agurk er favoritten akkurat da.
|
|
|
#25 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Så sunne dere er! Jeg klarer ikke å sove på tom mage. Dessverre. Livet mitt hadde bokstavelig talt vært lettere da.
|
|
|
|
#26 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Jeg spiser ikke brød på kvelden. Det blir enten fullkorn rugkjeks med sesamfrø, eller rugsprø med noe godt på. Ellers så spiser jeg mye frukt og kan hende en youghurt.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Jeg spiser stortsett alltid et par knekkebrød på kvelden.
|
|
|
#28 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Pleier stort sett ta ett knekkebrød med brunost til kveldsmat. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Live and let live
|
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Jeg pleier å ha tre knekkebrød og omelett av tre egg med agurk på til kveldsmat. Noen ganger har jeg taco dersom jeg har tacorester i kjøleskapet.
|
|
|
#31 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Man spiser hva man har. Et par burgere eller chilipølser i brød (lompe er for pyser), middagsrester, ostepop, sjokkis (som regel tomt), en øl eller to, rødvin, brødskiver med ymse pålegg, banansplitt, sandwich ...
|
|
|
#32 |
|
Live and let live
|
Det hender det jeg også spiser om kvelden, men ikke istedet for mat, i tillegg.
|
|
|
#33 |
|
madmanized
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Sukk. Det er her mitt litt vanskelige forhold til mat virkelig krystalliserer seg... Jeg er som deg, og nå som jeg har slanket bort nesten 10 svangerskapskilo som ikke gikk i ammeforbrenningen, så har jeg jobbet hardt med den uvanen. Og jeg lykkes bare delvis. Når jeg ser at jeg har 300 kcal igjen av dagsrasjonen, så finregner jeg og spiser selv om jeg ikke er sulten. Det som er bra, er at jeg nå spiser mye sunnere på kveldstid. Knekkebrød, melon med mager vaniljekesam eller youghurt og lignende. Chips er bannlyst og kun for planlagte utskeielser. Men nå som jeg har gått ned det jeg skal, blir utfordringen å fortsette med dette og ikke falle tilbake i chipsskåla.
|
|
|
|
#34 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Jeg syns definitvt at man skal spise etter kl 18, men gjerne litt sunnere alternativer enn det jeg spiser for tiden.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Hvis jeg er sulten så spiser jeg kveldsmat. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
madmanized
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#37 |
|
Mother of Dragons
|
Men er det usunt å spise et lite og lett måltid på kvelden da?
|
|
|
#39 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Det hender jeg spiser kveldsmat, tar det når jeg blir fysen.
|
|
|
|
#40 |
|
*_*
|
Sv: Pleier du å spise kveldsmat?Spiser nesten alltid kvelds. Det varierer hva det er, men det ligner stort sett på frokost. Altså er det brødskive, knekkebrød eller müsli. Noen ganger (når gamlisparet er i ekstra slag) koker vi te, egg og tiner rundstykker og dekker på skikkelig kosebord. Men det er helst på søndager, for eksempel under Miss Marple.
Disse iskaffene du tydeligvis konsumerer en del av, er det noe (litt mindre usunt) du lager selv eller er det snakk om de små boksene fra Tine?
|
|
![]() |
|
|