Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-09, 10:02   #1
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Selvsagt vurderer man tingene opp mot hverandre, rine. Fordi om man har trampoline betyr det da ikke at man er hjernedød og ute av stand til å se det store bildet.

Du har nok misforstått, selvsagt er man hjernedød hvis man lar ungene få trampoline.

Gammel 26-05-09, 10:13   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Du har nok misforstått, selvsagt er man hjernedød hvis man lar ungene få trampoline.

Er det noe i veien med deg? Kan ikke folk ha en annen grunngitt mening enn deg, uten at du tyr til tyttebær og såre sarkasmer?

Vi har ikke trampoline og mannen kjører ikke motorsykkel fordi risikoen etter vår mening blir større enn moroa. Derimot er vi positive til klatring, (med hjelm, tau og sikring, vi er slike feiginger), fallskjermhopping, brevandring og en rekke andre ting der det også er en viss risiko.

Gammel 26-05-09, 10:22   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt vurderer man tingene opp mot hverandre, rine. Fordi om man har trampoline betyr det da ikke at man er hjernedød og ute av stand til å se det store bildet.

Helt enig. Og jeg er veldig klar over risikoen.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei, men man bør være klar over hvor lett det er å skade seg for resten av livet på trampoline. Min mann som jobber i bransjen sier at det er veldig alvorlige skader og mye verre enn feks vanlige fall/fall fra trær.

Jeg tror jeg ville følt litt bitterhet om jeg skadet meg alvorlig med redusert livskvalitet som resultat, fordi foreldrene mine ikke tenkte over hvor farlig det var. Man skal være litt redd for ungene sine, uten at det betyr å pakke dem inn i vatt.

Jeg tror man vurderer veldig forskjellig, Mim. Flere av kollegaene til mannen din har trampoliner i hagen og etter 9 år i helsebransjen er jeg veldig klar over at barn kan skade seg på trampoliner. Kun en og en om gangen, sikkerhetsnett og strenge regler forebygger mye.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 10:27   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Er det noe i veien med deg? Kan ikke folk ha en annen grunngitt mening enn deg, uten at du tyr til tyttebær og såre sarkasmer?

Vi har ikke trampoline og mannen kjører ikke motorsykkel fordi risikoen etter vår mening blir større enn moroa. Derimot er vi positive til klatring, (med hjelm, tau og sikring, vi er slike feiginger), fallskjermhopping, brevandring og en rekke andre ting der det også er en viss risiko.

Ingenting i veien med meg, men når du først drar det ned på dette nivået så kan jeg vel stille deg det samme spørsmålet? Du hinter ganske bra om at folk som har trampoline ikke har tenkt over konsekvensene det kan ha, du kommer også med hint om at unger som har det ikke er aktive på andre måter osv.

Selvføglelig respekterer jeg at andre ikke har trampoline og jeg skjønner godt argumentasjonen til de fleste, men du viser tydelig at du ser ned på de som har det. Der er forskjellen. Du er den eneste i denne tråden som fortjente en rød en.

Gammel 26-05-09, 10:43   #5
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja vi har trampoline, barna og jeg synes det er gøy, vi har selvfølgelig nett og de hopper kun 2 av gangen.
Jeg har ikke veldig store bekymringer for skader ENDA, da de kun hopper opp og ned i hver sin ende, men det er jo endel alvorlige skader på trampoliner, men om vi tar bort trampolinen vår, tror jeg nok at barna får en plass å hoppe uansett, så jeg tror nok jeg heller vil at de skal hoppe her så jeg kan holde øye med dem.
Når det kommer til støy så må jeg bare le, hva er det som er så ille med barnelatter?
Eller er det knirking? Da er det vel bare å smøre litt eller?

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 10:49   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Høh? Jeg kom da vel ikke med antydninger om hjernedød? I det hele tatt var det innlegget rimelig nøytralt og rundt i kantene for å være meg.

Jeg oppfattet deg ikke som særlig rund i kantene eller nøytral. Ja, så vet du det. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 10:58   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfattet deg ikke som særlig rund i kantene eller nøytral. Ja, så vet du det. Knis.

Har lest innlegget en gang til. Siste avsnitt var iallfall nøytralt. Antydet heller ikke at folk som lot barna hoppe på trampoline var hjernedøde. Det ville jo være å skyte seg selv kraftig i leggen, siden jeg avsluttet med å si at mine egne barn får hoppe.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 10:53   #8
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Støy? Hva mener dere? Og hvor stor er egentlig faren for skader om man passer på litt og har godt nett rundt trampolinen?

Jeg ser noen har allerede har nevnt nakke- ben- og ryggskader. Hvis to hopper sammen og den ene lander rett etter den andre, blir det som å lande på bakken.

Mye vakker "det gikk bra med meg"-argumentasjon her.

Vi har flere grunner til at vi ikke vil ha trampoline:

• vi vil ikke bruke så mye av hagen på den
  • vi ønsker ikke å ha ansvaret for alle barna i nabolaget når vi er hjemme, og leke hoppepoliti
  • vi ønsker ikke å ha ansvaret for alle barna i nabolaget når vi ikke er hjemme
  • vi bor såpass tett at jeg ikke vil plage naboene med støyen det vil medføre med skrikingen og skrålingen
Det med skader er også et minus, men altså ikke hovedårsaken til at vi ikke har. De får lov til å hoppe på trampoline, men de får bare hoppe der det er nett og jeg foretrekker at de hopper én og én - dessverre får de lov til å hoppe tre av gangen av dem som har trampoline. Da er risikoen for skader høy.

Gammel 26-05-09, 10:58   #9
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

...og støyen plager oss ikke....

Svar

Emneord
trampoline

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.