Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-09, 20:20   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Noen som har forslag? En gang har jeg gjort mangosorbet, men jeg har dårlig med plass i fryseren (men nok i kjølskap). Hva skal jeg gjøre med dem før de blir dårlige? Jeg har fått 30 mangoer fra en mamma i skolen (de har 3 mangotrær i hagen).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:22   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Noen som har forslag? En gang har jeg gjort mangosorbet, men jeg har dårlig med plass i fryseren (men nok i kjølskap). Hva skal jeg gjøre med dem før de blir dårlige? Jeg har fått 30 mangoer fra en mamma i skolen (de har 3 mangotrær i hagen).


Ha de i mikser og frys ned i poser til snoodies?
mango is?
eller send de til meg

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:24   #3
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Det hørtes ut som et luksusproblem, mango er godt!

Skulle til å foreslå sorbet, men det utgår jo. Mango kan i hvert fall brukes i salsa, så noe meksikanskinspirert mat kan du jo laeg. Ellers finnes det sikkert mange kaker som kan inneholde mango.

Du kan fryse den:
http://in.answers.yahoo.com/question...6073623AAuiNPV

Eller du kan lage mango chutney:
http://www.videojug.com/film/how-to-make-mango-chutney

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:29   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Heldige deg.

Liten plass i fryser = problem, men hvis du ikke greier å spise dem opp ville jeg syltet. F.eks. chutney.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:46   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Chutney er definitivt et veldig godt forslag!


Og absolutt luksusproblem, mango er en av de beste fruktene som finnes, spesielt når den har sluppet enten en båttur eller flytur som denne og er helt fersk fra treet. Mannen er litt allergisk så han kan dessverre ikke spise så mye fersk heller.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:48   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Bare pass på at den er spisemoden, da. De fleste mangoene er ikke så gode når de er nyplukkede, synes jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 21:10   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Mango lassi! Superdigg i varmet. Hvis du har mulighet til å hermetisere kan du lage mangochutney, og mangosyltetøy. Ellers ville jeg skåret endel i biter og stappet inn i fryseren der det var plass og hatt i smoothier senere.

Mangokake kan du også bake, typ eplekake.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 21:19   #8
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Smoothie?

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 21:39   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Tenkte selv å foreslå chutney. Det er veldig godt da!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 21:41   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bare pass på at den er spisemoden, da. De fleste mangoene er ikke så gode når de er nyplukkede, synes jeg.

Jeg har testet en og den var helt perfekt. Nydelig og en av de beste jeg har smakt (kanske ikke så rart for denne var jo plukket i dag).

Lassi? Hva er det? Høres spennende ut! Jeg kan absolutt fryse i små små poser og legge det i fryseren her og der. Vi har en amerikansk kjøleskap som har en stor fryseskuff nederst og den er ikke stor dessverre.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 21:47   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Lassi er en indisk yoghurtdrikk som er fantastisk. Her er en god oppskrift.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 21:49   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Lassi er en indisk yoghurtdrikk som er fantastisk. Her er en god oppskrift.

Takk! Det må testes! Det høres veldig godt ut!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 10:15   #13
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med 30 mangoer?

På Dinner lager de vanvittig god mangopudding. Kan kanskje gå ann å lage noe slikt? Det kan sikkert fryses også

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no