Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Betale barn for å gå i kirken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-06, 09:12   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betale barn for å gå i kirken

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg prøver igjen. Skolen er pålagt å ha et alternativ til den kirkelige avslutningen nettopp fordi det er forkynning. Ergo, den ikke-kristne avslutningen er også et opplegg i skolens regi. At du ikke syns det er nødvendig med et alternativ er helt irrelevant all den tid skolen faktisk er pålagt det.

Jeg forsøker å poengtere at du ikke kan sammenlikne en kirkelig avslutning med objektiv undervisning om kristendom. En kirkelig avslutning er en utøvelse av kristendommen.

Nå sa jeg at det for min egen del ikke var nødvendig med annet opplegg fordi jeg ikke anser forkynnelsen i en juleavslutning som så sterk at mine barn tar varig preg av det, og derfor synes jeg det heller ikke er noen vits for mine barn å delta på noe annet. De får objektiv undervisning om religion ellers, og det synes jeg er godt nok. Du har tydeligvis en sterk motforestilling mot kristen forkynnelse og da er et annet opplegg passende for dere. Poenget her var vel om man burde betale barn for å gå på noe eller om det holder at foreldre bestemmer dette. Man kom også inn på hva som er gyldige argumenter for å slippe, og jeg har argumentert med at det ikke holder for oss at det er kjedelig, teit osv..

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.