Sv: Disse flaggene igjen
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Hvem har lagd store problemer her? Det er selvfølgelig ingen her som hadde laget oppstuss eller kampsak fordi noen har utenlandske flagg, men man kan ha en mening om hvordan man synes det bør være uansett. Det f.eks ingen av oss som ønsker primært norske flagg på dagen som synes noe om forbud.
Men poenget er at det er primært norske flagg på 17. mai. Helt logisk. De fleste som feirer 17. mai bruker norske flagg. Så er det noen veldig få, stort sett barn som ikke bor fast i Norge, feks elever fra de internasjonale skolene, som går i tog med sine flagg. Og det store spørsmålet er om det er så stort problem at man skal gidde å lage facebookgrupper, avisartikler og store politiske saker ut av det.
Jeg mener at det ikke er det. Jeg mener at noen få utenlandske flagg i toget er helt fint. Jeg har større problemer med mine egne (utenlandske) svigerforeldre som går på jobb på 17. mai, fordi de "ikke ser noen grunn til å feste". Ikke at jeg mener at de "burde" feire, men jeg synes at det er leit at de ikke har lyst til å være med når det først er en festlig dag rundt dem.
Som sagt før. Jeg har ingen problemer med å forstå at man synes at det norske flagget er viktig på 17. mai, men jeg har problemer med å forstå at man lager så stor sak ut av det. Hvor stor skade gjør et lite barn med et flagg?
|