|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?
Wow, imponert! Hardangerbunad som de har hatt på seg fra de er 2 til de er sjuendeklassing, den må da være i stretch-materiale?
|
|
|
#22 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Min jentunge har hatt samme bunad på seg siden hun var to, hun også. Hun går riktignok ikke i sjuende, men er nå 7 1/2 år og 135 cm høy. Bunaden er sydd om flere ganger, og i år er den i knappeste laget. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?
Er det mulig altå? Jeg innrømmer at jeg ikke har peiling på bunad for det har jeg aldri hatt råd til å skaffe meg, men jeg synes jeg var god som klarte å "strekke" samme festdrakta til mellomsøster slik at hun brukte den på sin første, andre og tredje 17. mai jeg. Da svømte hun i den det første året, den passet fint det andre året og var for liten tredje året.
|
|
|
#24 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Jenta mi bruker sin for 3.året på rad. Mamma sydde den helt ned nå, så den ble helt fotsid. Så, da passer den iallfall neste år også, og kanskje året etter. Veldig praktisk.
|
|
|
#25 |
|
WF: BNBE
Min også. Nå er hun bare fire foreløpig da, men forkledet er nesten dobbelt fremdeles, det er masse å legge ut både nedover og i bredden på livet, og nederst på skjørtet.
|
|
|
|
#26 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Prinsessa (4. klassing) skal ha festdrakt fr Maximillia og storebror (7. klasse) skal ha sort dress med pinstriper, hvit skjorte og slips (gull, sort, rosa ...). Lillesøster på fem skal ha Hamarøybunad.
|
|
|
#27 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?HE har hatt bunad/festdrakt de to første skoleåra.I år var drakta for liten, og jeg tenkte å kjøpe dress til ham, siden jeg har inntrykk av at de fleste gutter har sluttet med festdrakt når de blir såpass store. Men så fant farmor og farfar en drakt de trodde ville være fin til ham, og plutselig er det blitt bunad på eldsten allikevel. JC, som går i 1. klasse skal ha HE sin gamle drakt. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?3. klassingen min starter med korpsuniform, før et kjapt skifte til festdrakt. Det var uaktuelt for henne å gå i korpsuniform hele dagen. Is skal spises i bunad. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Pyntede barn her også. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Festdrakt på 1. klassingen. Skal jo tross alt gå blant de første i toget.
|
|
|
|
#31 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Eldste skal i utgangspunktet ha en sort kjole med bredt belte i livet, hvite thights og hvite sko. Vi får se om festdrakta fra i fjor passer. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Men hva mener dere med "pynte seg", da? Gutten min skal selvsagt pynte seg, men ikke stivpynte. Han har en splitter ny bukse som er spart til 17. mai men kommer til å bli brukt til vanlig etterpå, splitter nye sko som også blir til vanlig bruk etterpå, og skjorte. Jeg synes han blir flott, men ser jo for meg at mange av dere ville tenkt at han ikke hadde pyntet seg.
|
|
|
#33 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Stompa: Sånn du beskriver syns jeg er å pynte. Det er vel sånn eldstemann hadde gått kledd hvis han ikke hadde vært musikant i uniform som har vært brukt av ulike unger siden 1972.
|
|
|
|
#34 |
|
navnet sjemmer ingen
Sjuåringen fikk ny i år. da hadde hun brukt samme siden hun var to år. Femteklassingen har hatt to bunader siden han var to år.
Du har nok ikke peiling, ja. Godt du sa det selv.
Det du skisserer er ikke å pynte seg i min verden. Det er hverdagsklær. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?5. klassing her og han blir pyntet i penklær. Han har ikke festdrakt og har aldri hatt det men han er da pent pyntet.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?4. klassing: Skal ha dress, har hatt bunad alle tidligere år. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Da lever vi nok i forskjellige verdener.
|
|
|
#39 |
|
tankefull
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Her skal skolegutten ha på dressbukse, hvit skjorte, slips og dressjakke om den er passe fremdeles. Han har desverre vokst ut av bunaden sin, ellers hadde han nok brukt den i år også. |
|
|
|
![]() |
|
|