Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-09, 22:42   #11
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er ikke hva vi ser av rasisme som gjelder, Lykken. Vi som er hvite nordmenn. Det er de som er av annen hudfarge enn oss som må fortelle hvordan det faktisk er. At en svart mann forteller at han støtt møter rasisme i Norge er den som beskriver virkeligheten. Ikke vi som ikke personlig berøres av det. Jeg tror knapt jeg har sett rasisme en eneste gang. Men jeg kjenner jo folk som gjør det nesten hver dag. I Oslo. Det er jo det som er virkeligheten.

Vet du, Oslo er faktisk blitt så flerkulturell at i enkelte bydeler er norske barn i minoritet på sin skole. Rasisme sier dere - ja, det er noe dritt, men skal denne debatten først ligge på det bunnivået som den nå har havnet på, så lirer jeg ut av meg at rasisme i dagens Oslo kommer fra mange kanter! Det er ikke kun mørkhudede som opplever å bli hetset, det er også vi såkalte hvite som får dritt slengt etter oss. Men det er visst ikke rasisme sikkert. En uting er det uansett hvem som opplever det! Men at jeg skal sitte her med dårlig samvittighet fordi jeg anser norske flagg på Norges nasjonaldag som korrekt er jeg bare så inmari uenig i. Jeg er så lei av at man - som noen har nevnt tidligere - skal ha dårlig samvittighet, føle skyld eller at man er upolitisk korrekt, fordi man har nasjonalfølelse. Å ha sterke følelser for 17.mai og landet sitt er IKKE det samme som å være rasist eller ikke å ha respekt for andre mennesker. At noen dessverre har dårlige erfaringer er synd, men råtne egg finnes det overalt. Ikke beskyld en hel nasjon for å være nasjonalistiske i negativ forstand fordi man liker bunad. At man fordi man er glad Bullshit!

Det er fullstendig misforstått å kjøre denne debatten inn på rasisme, sårede følelser og krav om å få vise hvor man kommer fra. Det handler om 17.mai, en nasjonaldag, og at det ikke er dagen for å markere et ståsted. Enkelt og greit. Hvorfor skal man alltid vri og vende på ting, alltid analysere så jævlig?

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.