Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-09, 22:52   #41
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17. mai?

Nei, sånne sanger synger vi ikke her, tror jeg. Vi har vel ingen. Bortsett fra Tore Tang og sånt, da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 22:59   #42
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart at de dårligeby og bygdesangene hører hjemme 17.mai!

Gammel 12-05-09, 23:07   #43
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tenker at det kommer an på sangen. Det hadde ikke vært 17. mai i Bergen uten nystemten.

Når sorgen forgikk meg på ulrikens topp, blir dagen bra.
Men nå er nå det en sang av rimelig kvalitet, og ikke med haltende nødrim i 11 strake vers.

Gammel 12-05-09, 23:17   #44
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, sånne sanger synger vi ikke her, tror jeg. Vi har vel ingen. Bortsett fra Tore Tang og sånt, da.

Tsktsk, vi sang denne:

Sitat:

Stavanger, Stavanger smilende
du ligger der og drømmer
Fjordens friske luftning
mot deg stømmer
Og din sjøman ut på
langferd dreg
Hell og lykke følger dei
på lan og bølger tender
stjerneglansen om ditt navn.

Gammel 12-05-09, 23:26   #45
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:grøss:
Fydde på straen og de andre sangene i samme gate er vel standard i Stavanger?

Gammel 12-05-09, 23:27   #46
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg får litt generasjon X-følelse her, jeg, at man ikke lar seg begeistre av noe som helst og alltid skal himle, være distansert og kritisk og litt lattermild i møte med store følelser og at noe faktisk oppleves som viktig.

Det er så virkelig ikke meg. Jeg synes 17. mai er helt fantastisk! Jeg har klump i halsen og tåre i øyekroken fra morgen til kveld og synger bysangen av full hals, selv om jeg er innflytter og ikke lærte den før i forfjor. Her skal det ikke bombes vekk så mye som en eneste kransenedleggelse.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 09:31   #47
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er så virkelig ikke meg. Jeg synes 17. mai er helt fantastisk! Jeg har klump i halsen og tåre i øyekroken fra morgen til kveld og synger bysangen av full hals, selv om jeg er innflytter og ikke lærte den før i forfjor. Her skal det ikke bombes vekk så mye som en eneste kransenedleggelse.

Jeg er helt enig med deg. Jeg elsker 17. mai og kan opptil flere vers av Bergenssangen utenat. Korps, faner og prosesjon, det er bare vidunderlig, atså! Og masse champis.

Gammel 13-05-09, 09:47   #48
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker 17.mai og får nesten tårer i øynene bare jeg tenker på det.
Jeg er rimelig full av følelser denne dagen.

HAdde vi hatt en egen bydelssang kunne man gjerne sunget den på 17.mai arrangementet på skolen for min del altså.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 09:58   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Tsktsk, vi sang denne:

Jeg vet den står på 17.mai-programmet, men jeg kan den ikke. Hvor og når synger de den, forresten?

Gammel 13-05-09, 10:00   #50
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

:grøss:
Fydde på straen og de andre sangene i samme gate er vel standard i Stavanger?

Ja, jeg har et helt repertoar av sanger for de som er interesserte. :kneggg:

Anna Malena
Kjerestepar
Riskafjord
Eg e fydde på straen
Dillerina (den er faktisk ganske kul)

Gammel 13-05-09, 10:00   #51
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet den står på 17.mai-programmet, men jeg kan den ikke. Hvor og når synger de den, forresten?

Jeg tror de sang den i Madlaleiren etter at toget kom frem. Jeg kan synge den. I hvert fall de to første verselinjene. Står det ikke noter i 17. mai-programmet?

Gammel 13-05-09, 10:03   #52
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg tror de sang den i Madlaleiren etter at toget kom frem. Jeg kan synge den. I hvert fall de to første verselinjene. Står det ikke noter i 17. mai-programmet?

Næsj, jeg er helt sikker på at de ikke sang den i leiren. Kanskje i byen? Den pleier å stå på baksiden av programmet, men det er ikke noter.

Faren min er forretsen en racer på denne: Rygjafylkets fjell og dype fjord... Og sang "Store bøller skummende motr strande..."

Gammel 14-05-09, 23:04   #53
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17.mai?

Vi har alltid sunget bysangen som en del av programmet etter barnetoget. Aldri sett på det som rart, heller som en positiv ting, sangen er dessuten fin.

Gammel 15-05-09, 00:33   #54
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vet ikke om bygda vi bor i nå har egen sang, ihvertfall blir den ikke sunget i det offisielle programmet.

Plutselig kom jeg på de første linjene bysangen der jeg kommer fra. Den sangen har faktisk en flott melodi.

"**** min by, la meg synge din sang,
la meg takke for barndommens minner".

Og det var alt jeg kunne av den teksten. Men så har jeg ikke vært i fødebyen min på 17.mai på 18 år .()

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.