Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du god til å takke når du får en kompliment?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 23:13   #61
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?

Jeg takker. Det gjorde jeg ikke før.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:17   #62
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er det ikke slik at endel hankjønnsord kan ha et-ending?

Nice try.

(Ordet komplement finnes også, og det er intetkjønn. I betydningen tillegg/utfylling. )

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:22   #63
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg vanligvis er ganske flink til å takke på en hyggelig måte (med litt de frasene Scarlett nevner; "det var hyggelig å høre" eller noe sånt), men det hender at jeg bare blir rødmebrydd og mumler noe usammenhengende. Jeg er ikke engang helt sikker på hvilke situasjoner det skjer i, jeg bare husker at det skjer noen ganger. Folk er gjerne ganske forsiktige med å kommentere eventuell vektnedgang/sprekhetsøkning (veloppdragne mennesker er ofte det overfor ganske overvektige damer de ikke kjenner godt nok til å vite at hun blir glad for det), men den typen komplimenter synes jeg er helt uproblematiske, i likhet med komplimenter på hår eller klær, eller en jobb jeg har gjort, mat jeg har laget eller lignende. Jeg tror egentlig jeg synes komplimenter som går på personlighet er vanskeligere å ta mot på en ok måte - kanskje litt fordi de kommer mer ut av det blå og jeg liksom ikke er forberedt på dem? (Hvis jeg har vært hos frisøren, eller nettopp har servert noen en bedre middag, så vet jeg jo allerede om det selv.)

Gammel 13-05-09, 23:22   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Komplimenter til sønnen min snakker jeg ellers aldri bort, såklart. Det ville jo være direkte uhøflig overfor ham.

Gammel 13-05-09, 23:25   #65
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du har en varm og fin personlighet, Skilpadda. :komplimenterer ut av det blå:

Gammel 13-05-09, 23:27   #66
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns du har en varm og fin personlighet, Skilpadda. :komplimenterer ut av det blå:

Å, takk, det var hyggelig å høre. :øve, øve jevnt og trutt:

Gammel 13-05-09, 23:28   #67
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ja, jeg takker.
Jeg har en liten tendens til å si at klærne enten er gamle eller kjøpt på salg om jeg får skryt for om klærne mine er fine.

Haha, det gjør jeg også og ofte slenger jeg på hvor billig det faktisk var. Når det er salgsvarer er jeg veldig flink til å forelle om akkurat det. Litt snodig å gjøre det, det syns iallefall mamma.

Ellers har jeg gremmet meg litt over dette akkurat idag faktisk. Jeg fikk veldig koselige komplimenter og alt jeg da greide å fokusere på var hvor mye vann jeg hadde i kroppen.

Barna er veldig flinke til å ta de for akkurat slik de var ment og takker også for det.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:30   #68
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å, takk, det var hyggelig å høre. :øve, øve jevnt og trutt:

Flink jente.

Gammel 13-05-09, 23:34   #69
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, ikke i det hele tatt. Jeg lurer sterkt på hvordan jeg ser ut når jeg får et kompliment.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 11:00   #70
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flott tråd, har gitt meg mange gode råd på hvordan jeg faktisk bør reagere når et kompliment blir gitt. Er dessverre en av dem som blir direkte brydd og "fjaser" det bort hvis noen gir meg et.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:29   #71
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ja, det tror jeg faktisk. Men mange ganger tenker jeg at jeg sikkert burde skrapt litt mer med tåa og sett vekk - siden det er det veldig mange andre gjør.

Her hvor vi bor nå så er det et litt tøft miljø, som jeg ikke kjenner meg helt hjemme i. Skjønner ikke hvorfor alle alltid må snakke så mye drit om seg og alt rundt oss. Selv synes jeg det er hyggelig å både gi og få komplimenter, men jeg sier selvsagt ikke ting jeg ikke mener. Tror mange av oss burde/kunne vært flinkere til å ta de pene tankene ut av hodet og si det til den det angår (ikke bare en felles venn eller kollega).

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:19   #72
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er knakende flink til å ta i mot komplimenter og takker og smiler når jeg får et: jeg tar det for gitt at folk er oppriktige når de sier jeg ser bra ut, er flink til noe eller oppfører meg fint. Hvorfor skulle de ikke det, liksom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:20   #73
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Naive, naive menneske.

Gammel 14-05-09, 14:21   #74
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Naive, naive menneske.

Å, tusen takk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:22   #75
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fryktelig dårlig på å ta imot komplimenter og spøker det ofte bort. Jeg øver meg på å bli flinkere.

Gammel 14-05-09, 14:22   #76
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver, men det blir så slitsomt å fly rundt og takke folk hele tiden. Prøver å holde det på et minimum.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:36   #77
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter med det. :innrømmer ærlig: Spesielt kommentarer på utseende. Har en tendens til å svare "yeah, sure" og knegge.

Men, som Scarlettah her oppe er det mye lettere når jeg er sjarmerende brisen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:50   #78
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det er jeg ikke flink til. Eller det kommer an på hva det gjelder. Komplimenter på utseende(ikke at jeg får så mange av dem, altså) takler jeg bare ikke. Jeg blir bare flau og brydd, men selvfølgelig glad inni meg etterpå når jeg tenker på det.

I jobben min(sykepleier) er jeg enda verre. Når en pasient sier:"Åh, så glad jeg ble når jeg så det var deg som kom på jobb" blir jeg brydd og har nesten ikke lyst til å ha noe med den pasienten å gjøre mer. Vet ikke, men jeg blir så redd for at jeg ikke skal klare å leve opp til forventningene og at pasienten skal bli skuffet.

Gammel 14-05-09, 16:45   #79
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøver så godt jeg kan, men er ikke lett. Om det kommer for mange komplimenter på en gang får jeg lyst til å løpe å gjemme meg.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 22:06   #80
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det er jeg. Rettere sakt, det har jeg blitt, etter at jeg bestemte meg for å bli det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.