|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?
Ja, jeg leste hele tråden nå! Godt jobba, Smileyface! |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Mother of Dragons
|
Jeg fikk også beklagelse via mail, men siden det stod feil fornavn på mailen så mistenker jeg at den var en masseprodusert greie. Ikke at jeg tror at hver angremail ble håndskrevet spesielt til hver som har klaget, men det ble litt åpenbart likevel.
![]() |
#104 |
Passiv
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Hehe - fikk du ikke personlig skrevet mail du 'a? |
![]() |
![]() |
#105 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes egentlig ikke det er så rart, man trenger ikke forsvare handlingen selv om man har sympati for et menneske. At han skjøt og drepte dem er ikke et bevis på at han var en kvinnemishandler før dette, og de kan godt ha jugd og overkjørt ham i en skilsmisseprosess. Det forsvarer uansett ikke hva han gjorde, men at "gode" mennesker kan klikke og at de som kjenner dem har sympati er vel ikke rart. At de godt kunne holdt helt kjeft til media er en annen sak.
![]() |
#106 |
♡
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Jeg synes dekningen er usmakelig.
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 13-05-09 kl 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Ringskrømt
|
Jeg synes det er veldig rart. Enhver uttalese av typen "han var presset", "på randen av sammenbrudd", "kona løy i retten", "han var et offer selv" er det bare å putte jammen foran. "Jammen han var presset", "jammen han var på randen av sammenbrudd", "jammen kona løy". Det spiller ingen rolle hva noen gjorde i forkant, hvilken personlighet kona måtte ha og hva hun måtte ha sagt i retten, og alle forsøk på å forklare hvor synd det var på denne mannen gir et feilaktig bilde av situasjonen i tillegg til at påstandene fremstår som sympatierklæringer overfor gjerningsmannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Når noe helt uforståelig skjer så ønsker man jo å "forklre" det. Vi trenger ikke det, vi ser en gal, ond mann, done deal. De ser en helt vanlig nabo bli rablende gal og gjøre noe grusomt.
![]() |
#111 |
Ringskrømt
|
Det er jo klart, og at debattprogram tar for seg kvinnedrap generelt, med en masse psykologer og forskere som legger ut om menneskesinnet, er helt greit. At nærmeste nabo står frem og sier at mannen var så presset at han var nær sammenbrudd, høres bare ut som unnskyldninger og sympatierklæringer overfor gjerningsmannen i mine ører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Det jeg mente var at det er høyst forståelig at de noenlunde nære prøver å forklare. Det betyr ikke at de BORTforklarer. Men det er journalistens jobb å vurdere om det bør komme på trykk...
![]() |
#113 |
Passiv
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Det er uansett et stykke imellom å si at "mannen ble ute av seg fordi han ikke vant frem i retten" og "her er det mannen som er offeret". |
![]() |
![]() |
#114 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Det er sant. "Også et offer" var det vel han sa, men lell. Helt på trynet.
![]() |
#115 |
Ringskrømt
|
Det kommer selvfølgelig an på hva de sier, forklaringer kan absolutt være bortforklaringer. Det at de spekulerer i gjerningsmannens psykiske helsetilstand (presset på grensen til sammenbrudd), og påstander om at kona lyver i retten, er vel uansett lite relevant og langt ifra forklarende? Det er derfor jeg snakker om unnskyldninger og sympatierklæringer - altså veldig fælt og trist og sånn, men mannen var jo pressa og kona løy jo i retten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Passiv
|
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Også har jeg litt problemer med å se at det er rimelig at man er presset inn i det syke ved å ende opp i et skilsmisseoppgjør som gir halvparten av en større formue til hver jeg da. |
![]() |
![]() |
#117 |
Ringskrømt
|
Samme her, jeg stoler aldri på tabloidavisenes fremstilling av en sak, så jeg har tatt mitt utgangspunkt i sitatene som ble fjernet, samt det som ble sagt i TV-opptaket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Whatever, never mind
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flere enn meg som reagerer?Det er trist at ikke norske journalister klarer å følge "Vær varsom"-plakaten, som helt krystallklart sier noe om at man skal "beskytte folk mot seg selv". Det gjorde de virkelig ikke i den originale utgaven av artikkelen. Dette er mennesker i sjokk som strever med å finne fotfestet igjen, tenker jeg.
![]() |
|
|