|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
snur
|
Sv: 17. mai på kveldenDagen går stort sett i ett med barnetog, taler og is i parken, leker på skoleplassen, middag, borgertog. Regner med vi ikke er hjemme igjen før 18-19 tida og da er det rett ut på sofaen.
|
|
|
#63 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: 17. mai på kveldenVi har ikke noe slekt og sånt her. Hender vi har noen venner på kaker og kaffe på ettermiddagen. I fjor skiftet vi til noe mer behagelig og dro på tivoli, med påfølgende sein middag hos naboene, men som oftest flater vi ut bare oss her i heimen på kvelden - mette og fornøyde etter tog, aktiviteter på skolen, evt en bytur og kaffe-besøk. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai på kvelden
Her også. Men jeg er jo noe hyperaktiv av natur, så jeg liker det, men jeg setter også veldig pris på å kunne bestemme helt selv. Jeg liker ikke "forpliktelser". Jeg vil velge selv. Om det er det ene eller det andre, spiller ingen rolle, så lenge det er noe vi vil. (Evt orker.) |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: 17. mai på kveldenNår toget er ferdig har vi de siste årene spist lunsj på Aker Brygge med svigerinne og svoger + en haug andre. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I mitt tilfelle handler det om at jeg kunne ha lyst på en rolig feiring med familien. Men jeg er ikke helt sikker på om resten av familien har lyst på en rolig feiring med meg...
|
|
|
|
#67 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: 17. mai på kveldenEtter arrangementet på skolen går vi hjem til oss og spiser koldtbord etterfulgt av kaker og is.
|
|
|
#68 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, jeg skjønner det, og jeg vet hvordan det er. Vi har likevel ofte valgt det sånn, ungene er ikke så store enda at de blir skuffet. Men det jeg egentlig mente å si var at det virker på meg som det er utrolig mange som er litt småpaniske på slike dager og føler at de må gjøre alt mulig for å bevise for seg og andre at de har venner, eller noe sånt. Ikke vet jeg. Jeg skulle ønske at folk ga litt mer beng i andre og i større grad gjorde det de selv har lyst til. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: 17. mai på kveldenHer benyttes ettermiddagen til å invitere til et lite femilieselskap i anledning fruen i huset sin, kremt , førtiårsdag. SIden mine foreldre allerede erher, så var det en grei løsning.
|
|
|
|
#70 |
|
Quiet, please
|
Sv: 17. mai på kveldenVi har ikke feiret 17. mai i Norge siden storesøster var baby, så vi tenker litt på hva slags tradisjoner vi skal ha. Men i år blir det i hvert fall 17. mai-frokost hos søsteren min (tradisjon fra da niesen min ble født på 17. mai for 19 år siden), en tur til byen og se på toget og kanskje treffe pappa m/kone, en tur på skolen og til slutt grilling hos søsteren min.
|
|
|
#71 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai på kveldenVi skal gå i barnetoget her, å er med på litt av det som skjer på skolen etterpå.
|
|
|
|
#72 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: 17. mai på kveldenDa er planen klar. Tog klokka 11, opplegg på skolen etterpå, bygdastafett kl. 14, grilling hos venner etterpå, og så muuuuuligens en tur på tivoli på kvelden hvis vi orker. Den siste der holder vi hemmelig for ungene enn så lenge. Vil ikke gi dem masse forventninger hvis det ikke blir, så får det heller bli en hyggelig overraskelse. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Passiv
|
Sv: 17. mai på kveldenHer har vi også samlet oss om en plan nå. |
|
|
|
#74 |
|
Gal kattedame
|
Sv: 17. mai på kveldenVi skal se på storebror som går i borgertoget med svømmeklubben kl 16-18, så er det full fart hjem til storinnrykk av familie 18.30. Vi blir 13 stk. Hvis det er bra vær fyrer vi opp i bålpanna ute så ungene kan grille pølser der. De som kommer har med egen grillmat, mens vi står for salat, bløtkake og diverse. Det er jo jobb og skole dagen etter så vi drar det ikke ut i sene nattetimer.
|
![]() |
|
|