Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva fyller du i marsipankake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-09, 00:50   #21
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Hva fyller du i marsipankake?

Krem med hakkede nøtter og sjokoladebiter.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:46   #22
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er ikke noe særlig glade i masse krem vi heller, så ofte har jeg bare et tynt lag krem utenpå kaken (under marsipanen). Av og til har jeg litt krem under jordbærene, men som regel dynker jeg lagene med saft eller melk, har på vaniljekrem og friske jordbær i skiver i begge kakelagene.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:07   #23
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Man bør ikke ha krem med sukker under marsipanlokk for da blir lokket "oppspist" av sukkeret.og klissete og ekkelt
Og et tynt lag.
I følge min konditor venninne. Eneste jeg kan om marsipankaker

Gammel 11-05-09, 10:34   #24
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Man bør ikke ha krem med sukker under marsipanlokk for da blir lokket "oppspist" av sukkeret.og klissete og ekkelt
Og et tynt lag.
I følge min konditor venninne. Eneste jeg kan om marsipankaker

Kan det være derfor man ikke bør ha krem under mmf også kanskje?

... så det er derfor konditor-marsipankaker ikke blir sånn klissete som hjemmebakte blir.... Krem uten sukker = bra, men krem med sukker = kliss
*lærte noe i dag også*

Gammel 11-05-09, 10:38   #25
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Kan det være derfor man ikke bør ha krem under mmf også kanskje?

... så det er derfor konditor-marsipankaker ikke blir sånn klissete som hjemmebakte blir.... Krem uten sukker = bra, men krem med sukker = kliss
*lærte noe i dag også*

Og kjevle ut med hvetemel under ikke melis . Melis=kliss den smelter

Kjevle med hvetemel og ta en kost- fin fin malekost- bakekost osv og kost av på undersiden,den den blir opp på kaka.
Legger lokket opp ned på en måte, det som er ned i bordet blir opp på kaka. Men kost av øversiden og før man legger den på

Sist redigert av Honda : 11-05-09 kl 10:53.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:42   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nøtter og bananer og noen ganger friske bringebær.

Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:55   #27
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Mmmmm.... marsipankake....

Jeg er veldig svak for nøtter i kremen. Litt grovmalte eller grovhakkede, slik at det er biter, ikke bare "mel". Hvis jeg lager kaken i to lag er det nøtter og krem. Lager jeg tre lag blir det nøtter og krem i ene, og vaniljekrem og jordbærsyltetøy i det andre.

Men jeg har prøvd flere varianter, og jeg syns også banan er veldig godt. En gang lagde jeg med banan og vaniljekrem, og det var nydelig.

Nå fikk jeg lyst på marsipankake!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:57   #28
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Krem med hakkede nøtter og sjokoladebiter.

Sjokoladebiter! Hvorfor har jeg aldri prøvd det? Da vet jeg hva jeg skal lage til 17. mai!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 11:06   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg komponerte en kake til eldste sin dåp, med fyll av bla. hermetiske pærer og hakket Cuba-sjokolade i kremen. Pyntet den med motiv av stjernetegnet til barnet. Den ble virkelig god, og jeg ser at hun på www.detsoteliv.no har "stjålet" den også.

Hakket sjokolade i kremkaker er knallgodt. Spesielt Cuba og Toblerone.

Gammel 11-05-09, 11:08   #30
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Standard

Jepp, bruker alltid mel når jeg kjevler marsipan. Melis er ikke bra.

Gammel 11-05-09, 11:17   #31
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker vaniljekrem, jordbær og banan.. Noen ganger drysser jeg litt hakkede valnøtter inni også..

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 17:11   #32
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

nougat og marsipan er godt sammen :spiser konfekt:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.