Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fortell meg om sånne 0-18/0-25 kg-bilstoler

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-09, 19:35   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om sånne 0-18/0-25 kg-bilstoler

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Nå er den nye fra Britax nokså forskjelling fra de gamle baljene. Men det var ikke det jeg var ute etter å diskutere. Dessuten står de minste stolene ikke bra i vår bil. (Chrysler GV med sånn benkbaksete, veldig bratt.) Derfor velger jeg noe som faktisk kommer ut som sikrest for vår del.

Men anbefalingene står. Ryggen mot kjøreretninger klart tryggest. "De gamle baljene", boxette mener du sikkert, er like Britax sin nye på et viktig område, sidekollisjon.

De minste stolene kan du jo montere i den vinkelen du vil så lenge du ikke bruker base. De skal jo selvfølgelig ikke ligge, men man kan kompensere bra for bratt baksete om det trengs.

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Altså:
-montering betyr lite
-pris betyr ikke noe
-vi har et forferdelig baksete; bratt og kort.
-det er ikke nøye om stolen ikke varer til 4 år, jeg bytter sikkert innen den tid uansett.

Akta Graco Duologic synes jeg fortsatt er beste valget, med tanke på at en bitte liten skal bruke setet.

Hvilke seter har du prøvd som du synes ikke fungerer?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.