Sv: Er nasjonalitet noe negativt?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Men da må jo Elinblu sin Liv (og også mine barn) være mye tidligere utviklet enn andre barn? Som Elinblu så glitrende eksemplifiserer så er det tydelig at hennes barn ser forskjellene.
Jeg vil jo heller tro at det er slik at barn ser forskjellene langt tidligere, men at de i 6-7-8 års alderen oppfatter hva samfunnet/nærmiljøet legger i disse forskjellene. Altså en sosial innkoding av hva detaljene betyr (sosialt sett).
Jeg er veldig enig i dette. Mine barn har også sett forskjeller tidlig, både i forhold til familie og lekekamerater. Men det er på en måte ikke noe mer enn det. At de "ikke ser" forskjeller på folks utseende før de er 6år+ høres litt rart ut egentlig, og jeg skulle jeg hørt litt mer om hva det betyr. De ser jo andre detaljer ved mennesker
Når det gjelder ordet polakk så er det vel rett og slett en språklig misforståelse, da ordet på norsk samsvarer med det nedsettende ordet fra andre språk. Det er ment som landsdefinerende fra vårside, men oppfattes som et skjellsord. Den er ikke lett å endre på for en del, men hvis man forsøker å bruke polsk i steden for, så klarer man vel å unngå dette?
Sist redigert av Dronningen : 08-05-09 kl 11:51.
|