Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 22:20   #61
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Snuppas forrige gastrolege tålte ikke bæsje lukt.

En glitrende grunn til å velge en annen spesialitet, spør du meg. Snakk om å velge etter hjertet...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:25   #62
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

En glitrende grunn til å velge en annen spesialitet, spør du meg. Snakk om å velge etter hjertet...

Hun er dog en meget dyktig gastro lege, og passet veldig til det.
Er jo ikke sikkert hun visste at hun ikke tålte bæsje lukt før det var "for sent".
Jeg er nå meget glad hun valgte det området iom. at hun hjalp oss masse!
(eks kollega av deg og)
Vil man det sterkt nok og slikt vettu..

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:45   #63
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Litt på sidelinjen...

Dere som har jobber som innebærer vasking av spy og bæsj. Hvordan taklet dere dette i begynnelsen? Gikk det greit helt fra starten? Er det fremdeles noe dere vegrer dere for og helst vil slippe? Eller gjør dere det nå helt uaffisert?

Det er klart, første gangen var litt sånn: Må vi gjøre dette??

Men så kommer man seg over det og ser mennesket -lidelsen og behovet for hjelp. Man har empati med pasienten og legger fokuset der.

Men altså, som sykepleier er det klart man møter litt av hvert. Men være klar over at i løpet av en arbeidsdag er det en veeeeldig liten del som brukes til "vasking av spy og bæsj", hvis vi i det hele tatt gjør det hver dag (selvsagt avhengig av arbeidssted, men likevel. )

Jeg kunne aldri ha jobbet i barnehage, vært renholder, selger eller hatt en jobb som innebar at jeg satt alene på et kontor med en pc for meg selv. Eller noe regnskapsgreier, det hadde heller ikke passet meg *angst*

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 23:06   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Men så kommer man seg over det og ser mennesket -lidelsen og behovet for hjelp. Man har empati med pasienten og legger fokuset der.

Det høres forståelig ut. Første gangen sønnen min spydde ut sengen sin, var jeg veldig lettet over at min første, umiddelbare tanke var "å, stakkar!" og ikke "å, æsj!". Det blir aldri stas å vaske bæsj og spy av mitt eget barn heller, men det er absolutt å hjelpe barnet og ikke "ææsj, så ekkelt" som står i fokus.

Men jeg ville overhodet ikke ønsket å ha en omsorgsjobb; jeg er både ganske omsorgsfull og empatisk, men ville blitt utslitt av å måtte være det i jobben min hele dagen. Jeg trenger å kunne ha litt avstand til folk. Eget kontor med en PC på passer meg mye bedre. Og jeg kan få vært både omsorgsfull og hjelpsom via en PC også.

Gammel 19-12-06, 23:14   #65
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det høres forståelig ut. Første gangen sønnen min spydde ut sengen sin, var jeg veldig lettet over at min første, umiddelbare tanke var "å, stakkar!" og ikke "å, æsj!". Det blir aldri stas å vaske bæsj og spy av mitt eget barn heller, men det er absolutt å hjelpe barnet og ikke "ææsj, så ekkelt" som står i fokus.

Jeg hater spy, men jeg fikk et barn som har en lang oppkast historie bak seg, og jeg har aldri tenkt "åh, æsj" for det, bare "åh, stakkars!".
Det samme med barn i barnehagen når jeg har jobbet der.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 23:26   #66
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

f2f står for face to face, altså i motsetning til pr. telefon, mail eller brev.

Aha! Da er jeg klokere. Kunne ikke skjønne at B2B var kjipere enn B2C.
Forøvrig vil jeg ikke jobbe med oppsøkende salg i det heletatt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 02:09   #67
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg kunne jobbet som det meste uten at det hadde plaget meg, med et unntak. Andre sine føtter og tær vil jeg IKKE ta på.
Det er det ekleste jeg vet.
Om valget står mellom å tørke spy og ta på andre sine tær tror jeg nesten jeg gladelig hadde tørket spy. (selv om det også er ekkelt)

Sist redigert av Mams : 20-12-06 kl 05:25. Årsak: skrivefeil selvfølgelig.....
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 08:20   #68
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er glad jeg ikke er sykepleier, føtter og tær gjør meg stort sett ingenting verrasket: . Spy og bæsj derimot klarer jeg lite av, da er jeg glad for at det finnes sykepleiere.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 16:24   #69
Gina
Fullverdig medlem

Gina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Litt på sidelinjen...

Dere som har jobber som innebærer vasking av spy og bæsj. Hvordan taklet dere dette i begynnelsen? Gikk det greit helt fra starten? Er det fremdeles noe dere vegrer dere for og helst vil slippe? Eller gjør dere det nå helt uaffisert?

Jeg har gudskjellov minimalt med dette i hjemmesykepleien....Men man lærer seg å puste med nesa og tenke på hlt andre ting når man står oppi noe sånt....Vegrer meg for å tømme dobøtter.....Den stanken som slår tilbake

Gina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 16:30   #70
Gina
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og det finnes verre kroppsvæsker enn ren bæsj og oppkast... alt blir en vane til slutt tror jeg, men jeg innrømmer glatt at jeg sliter innimellom, begunstiget med en ekstrem god luktesans som jeg dessverre er.

Samme her...Fekalt oppkast og infiserte sår med alle mulige basselusker

Gammel 20-12-06, 17:22   #71
Robina
Aktiv

Robina sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Robina er litt kul
Standard

Huff da.

Gammel 20-12-06, 19:52   #72
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fekalt oppkast har jeg sett IRL en gang og det glemmer jeg aldri.

Noe sier meg at jeg egentlig ikke vil vite hva fekalt oppkast er...

Gammel 20-12-06, 20:08   #73
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gina, her.

Samme her...Fekalt oppkast og infiserte sår med alle mulige basselusker

Phøh, sånt ser jeg stadig, og det plager meg ikke.

Men SLIM... *kvalm*
Sånne spyttekopper som lungepasienter ofte har på nattbordet på sykehuset osv. Fullt av tykt gjerne gulgrønt eller blodig expectorat... Da brekker jeg meg altså. Det er den ene tinge jeg aldri venner meg til tror jeg.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 20:38   #74
Gina
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Phøh, sånt ser jeg stadig, og det plager meg ikke.

Men SLIM... *kvalm*
Sånne spyttekopper som lungepasienter ofte har på nattbordet på sykehuset osv. Fullt av tykt gjerne gulgrønt eller blodig expectorat... Da brekker jeg meg altså. Det er den ene tinge jeg aldri venner meg til tror jeg.

Det hadde jeg aldri vent meg til.... Har du "sugd" de som ligger i respirator(kan misforståes, men du forstår....), det slimet i den beholderen....æsj

Gammel 20-12-06, 21:54   #75
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker ikke når diskusjonstrådene flyter over med kroppsvæsker heller.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 19:44   #76
chara
Aktiv

Medlem siden: Nov 2006
chara er litt kul
Standard

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å være sykepleier, men jeg hadde aldri taklet å jobbe om natten. Da må jeg sove.

En ting jeg aldri hadde klart å være var forsvarsadvokat. De gangene de skal forsvare noen de vet er skyldig, må jo enten være helt pyton. Hadde aldri klart det.

Alle yrker som krever lengere dager en 8 timers dag utgår (jeg blir aldri veldig rik på penger, men er rik på tid med familien)

En liten oppklaring. Som lærer må jeg bare si at det er et yrke med meget lite stillesitting. Sjelden vi får 30 min spisepause til og med. Var med i 10000 skritt om dagen aksjonen og hadde stort sett nådd målet ved endt arbeidsdag.

chara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 00:50   #77
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kunne ALDRI tenke meg å flippe burgere på MCD eller BK... fysja!!!

Gammel 22-12-06, 19:49   #78
Gina
Fullverdig medlem

Standard

Jeg har jobbet som

• telefonselger
  • på gatekjøkken (shell)
er nå
  • Sykepleier
Så jeg har prøvd mye av det mange her aldri ville jobbet med...Og den verste jobben...Telefonselger uten tvil

Gammel 22-12-06, 20:33   #79
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, det har du absolutt rett i, det er vel ikke jobben hvor man kan ta seg 10 minutter utenfor døra for å trekke litt frisk luft.

Ut og ta en liten røyk liksom...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 20:42   #80
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gina, her.

Jeg har jobbet som

• telefonselger
  • på gatekjøkken (shell)
er nå
  • Sykepleier
Så jeg har prøvd mye av det mange her aldri ville jobbet med...Og den verste jobben...Telefonselger uten tvil

Nå har jeg ikke jobba som ferdig sykepleier ennå, men jeg kan bare signere dette innlegget altså. Uten tvil så er telefonselger aller verst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.