Sv: Green Day til Norge 12. oktober
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Joda, for meg også. Men de hadde jo en lang pause, og det var en hel haug med tenåringer som oppdaget dem med American Idiot. Det er jo litt spesielt, at et band makter å snakke til to så egentlig ulike målgrupper samtidig.
Skjønner hva du mener. 
Men samtidig tror jeg det du beskriver kommer av at (jeg bruker på en måte meg selv som eksempel) da Green Day slo igjennom første gang, så var det hos alle fra 13 til 30. Jeg var 20-21 da de slo igjennom i 93-94, og fikk barn i 94. I min heim har vi hørt mye på GD og datteren min er utrolig preget av det. Hun har hatt en big crush på Billie Joe i 3-4 år nå. 
Mens moren og faren min hørte på Rolling Stones, Bob Marley, Hank Williams, Johnny Cash, Eric Donaldson, og en uendelig lang liste med musikk, så har jeg blitt veldig preget av det. Men da jeg var fjortis nektet jeg å innse at jeg elsket all musikk jeg er oppvokst med - det var nok et slags tenåringsopprør. Jeg følte at foreldrene mine var milevis fra de jeg ville assosiere meg musikkmessig med og tok derfor avstand fra deres musikksmak (jeg har heldigvis tatt til fornuft etterhvert).
Men feks. datteren min faktisk ser opp til meg hva musikksmaken min angår. Hun og jeg har fablet om at hvis GD kom til Norge, så var det bare å kaste seg på. Vi har til og med sendt "tiggerbrev" om at de snart må komme til Norge. 
For meg hadde det vært utenkelig å dra på konsert med moren min da jeg var 15 år, men for datteren min er jeg nesten den beste konsertkameraten hun kan tenke seg. 
Å, Herregud, nå sporet jeg jo egentlig helt av her. 
Det jeg mente å si er at jeg tror at vi som er i 30-åra nå er mye "yngre" til sinns enn de som var i 30-åra da GD slo igjennom første gang.
|