Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket hus hadde du valgt? Og hvorfor?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-09, 00:28   #41
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hvilket hus hadde du valgt? Og hvorfor?

Blåbær: D var en god ide!!!! notert!
Vimjer: Jo det er fantastisk m all hjelp man kan få her :grouphug:
Nenne: Jeg skal ikke vri armen din Men takk for svar til tross for at ingen falt i din smak
Glitterchick: Syns du nupen er "gammaldags"? I mine øyne er det stivt og moderne "øyet som ser..."

Litt nathalie, mer nupen og noen som ikke likte noen av dem

Det har vært en kjempevanskelig prosess å velge hus. Man må tenke på pris, utseende osv. Og ikke minst er det bare 3 soverom i veldig mange av husene. Flere rom var et høyt kriterie! Nupen dekker mange behov innvendig, selv om jeg av og til tenker det er litt "sterilt" og streit utvendig! Men jeg tipper vi får det bra uansett jeg

Men skal definitivt vurdere det med vaskerom ytterst, blåbær! Ikke dum ide!

Gammel 03-05-09, 00:30   #42
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Obelix: vi tenker nok likt! Men når priser og "hva man får" sammenlignes, så ser jeg at nupen er mer fornuftig og mer for penga Men nathalie er veldig fint (og enda finere med de endringer vi har gjort! Det er jo mye høyere og arken forann har vi løftet til taknivå. Veldig fint faktisk! Men det er fortsatt mye som konkurrerer innvendig med nupen der nathalie trekker det korteste strå...

Gammel 03-05-09, 00:32   #43
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Vimjer: iiik! d var litt av en gravepris! :shock: Jeg har fått denne prisen via husleverandør som har satt opp flere hus i området. Tomten er tilnærmet flat og trenger ingen sprenging eller sånt. Håper ikke husleverandør har gitt meg "feilaktige" opplysninger! Må sjekkes direkte hos graver first thing monday!

Gammel 03-05-09, 00:34   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Glitterchick: Syns du nupen er "gammaldags"? I mine øyne er det stivt og moderne "øyet som ser..."

Njæ, jeg er ikke helt enig i "øyet som ser", altså. Trender er jo noe ganske definerbart. Men ja, jeg syns Nupen var gammaldags. Det var gammaldags på en sånn måte at folk som ikke liker moderne skal like det, fordi de har klæsja på de smårutete vinduene, treverket og taket.

Sånn sett syns jeg det første huset var penere, men jeg ville kun hatt sansen for det hvis det virkelig var fra attenhundretallet.

Men det viktigste er jo at det er et hus som dere kan leve med, og som dekker deres behov.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 00:40   #45
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Det er sant! Det er det viktigste! Vinduene er forøvrig under vurdering. De vinduene som er på bildet på nettsiden er ikke de som følger huset, og de som følger liker jeg ikke Men vi har ikke bestemt hvordan de blir da.....

Du har nok rett i beskrivelsen din, for jeg kunne ikke bygd et sånt "ekte moderne hus", så da tar jeg denne tilpassa modellen Det er faktisk så sant som det er sagt! :-)

Gammel 03-05-09, 01:06   #46
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nupen var mye finere. Jeg så ikke på planløsning og sånt, bare fasaden.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 09:53   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

For å si det sånn: Jeg åpnet linken på Nathale først. Den lukket jeg igjen med en gang og tenkte at jeg nok ikke skulle skrive i denne tråden siden ivi tydeligvis har så totalt ulik smak. Så åpnet jeg Nupen bare for å se - og fant et rålekkert hus!

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 09:57   #48
Slettet bruker
Passiv

Standard

Begge husene har dårlig planløsning.

I valget mellom pest og kolera, ville jeg valgt Nupen, men en modifikasjon i forhold til plassering av soveromsdør nede og badvegg. Idiotisk løsning sånn som det er nå. Trappa er trygg, og det teller som et stort pluss.

I det andre huset forsvinner halvparten av arealet i gangareal. Det huset ville jeg ikke betalt penger for.

Jeg synes ikke noen av husene var særlig pene. Veldig merkelige proposjoner.

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 11:09   #49
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Men det gir litt feil inntrykk det kataloghuset av nathalie da, det må jeg si.

Hvis du gidder - kan du gå inn på norgeshus. nederst på fremsiden står det Norgeshusmagasinet. Under der kan du trykke på nostaligske plassen. de forandringer vi har gjort med nathalie gjør at det ser tilnærmet ut som dette. Dvs ganske anderledes enn kataloghuset. Og da blir det loftstue ut i arken der.

Men alikevel går vi nok for nupen.

Kan du forklare hvorfor dørplasseringen var dårlig?

sånn blir dørplasseringen hos oss da. Men vi kommer til å gjøre noe med boden/vaskerommet sånn at vaskerommet blir større.

Gammel 03-05-09, 11:11   #50
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

http://www.norgeshus.no/article.php?id=241

Gammel 03-05-09, 11:36   #51
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg likte Nupen best, både med tanke på plass og utseende. Men jeg likte ikke pølsekjøkkenet på Nupen.

Enig.
Jeg likte Nupen best - men likte ikke den løsningen kjøkkenet/stua hadde.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 11:37   #52
Skvetten
Passiv

Standard

Nupen, helt klart.

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 11:39   #53
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Men det gir litt feil inntrykk det kataloghuset av nathalie da, det må jeg si.

Hvis du gidder - kan du gå inn på norgeshus. nederst på fremsiden står det Norgeshusmagasinet. Under der kan du trykke på nostaligske plassen. de forandringer vi har gjort med nathalie gjør at det ser tilnærmet ut som dette. Dvs ganske anderledes enn kataloghuset. Og da blir det loftstue ut i arken der.

Men alikevel går vi nok for nupen.

Kan du forklare hvorfor dørplasseringen var dårlig?

sånn blir dørplasseringen hos oss da. Men vi kommer til å gjøre noe med boden/vaskerommet sånn at vaskerommet blir større.

Jeg ville iallefall ha stengt igjen åpningen fra entreen til kjøkkenet, og fått mer helhet i kjøkkenet.

Jeg ville nok også tatt litt av det store soverommet og gjort vaskerommet litt større.

Gammel 03-05-09, 11:41   #54
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det dere i hvert fall bør gjøre med 1. etasje er å flytte soveromsdøren og utvide og slå sammen toalett/ vaskerom. Da har dere plass til dusj, og til å snu rullestol, og vil ha et hus det er mulig å bruke selv om en av dere skulle brekke et ben eller på annet vis skulle bli bevegelseshemmet for en periode. Dessuten får dere to ekstra kvadratmeter å bo på. Kvadratmetre som ellers ville forsvunnet i gangareal.

Kjøkken man går igjennom er generelt sett veldig upraktisk.

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 11:43   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Her ville jeg nok ha tatt loftstua med en gang man kommer opp - til høyre. Og heller et soverom der loftstua er. Evt skrådører på begge de soverommene, sånn at du slipper enda mer gang.

Gammel 03-05-09, 11:45   #56
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Det dere i hvert fall bør gjøre med 1. etasje er å flytte soveromsdøren og utvide og slå sammen toalett/ vaskerom. Da har dere plass til dusj, og til å snu rullestol, og vil ha et hus det er mulig å bruke selv om en av dere skulle brekke et ben eller på annet vis skulle bli bevegelseshemmet for en periode. Dessuten får dere to ekstra kvadratmeter å bo på. Kvadratmetre som ellers ville forsvunnet i gangareal.

Kjøkken man går igjennom er generelt sett veldig upraktisk.

Enig.
Jeg vet ikke om jeg ville hatt felles do/vaskerom, men jeg ville ikke hatt det som nå. Heller dratt ut vaskerommet sånn at det ikke ble en liten gang der,(og gjort det litt bredere) og droppet garderoben i gangen. Evt tatt den på en veggen om dere tetter igjen døra til kjøkkenet.

Gammel 03-05-09, 11:56   #57
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Tusen takk for innspill! kjempebra!!

Å dekke igjen veggen til kjøkkenet er allerede gjort! For da blir kjøkkenet hesteskoformet og man får mer skapplass og alt. ville ikke ha pølsekjøkken så det var en av de første tingene jeg gjorde!

På de nye tegningene er det felles vaskerom/gjestedo. Men er ikke dette veldig upraktisk da? Jeg ser for meg at jeg kan dele badet i to på langs og få et langt smalt gjestedo med dusj inne i hjørnet, også få vaskerom ved siden av som blir bredere fordi jeg stjeler litt fra boden, også tenkte jeg å flytte den veggen bak i boden helt ut tilhusveggen sånn at det går i ett der? Hva tror dere om det?

Hvis jeg tar å bytter om på loftstuen sånn som du skriver guniss, "mister" loftstuen de store vinduene.. Det blir kansje litt dumt å få dem inn på et soverom? Vi har imidlertid flyttet veggen på loftstua sånn at det lille rommet når man kommer opp bare blir som et lite kontor, evt plass til en seng ved behov. Så blir stuen noen kvm større.

Gammel 03-05-09, 11:57   #58
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Tegningene våre av badet nede stemmer ikke med noen av tegningene på nettet har jeg funnet ut Det følger iallfall med dusj på vaskerommet nede i leveringen som standard, så den er der!

Gammel 03-05-09, 12:00   #59
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Tusen takk for innspill! kjempebra!!

Å dekke igjen veggen til kjøkkenet er allerede gjort! For da blir kjøkkenet hesteskoformet og man får mer skapplass og alt. ville ikke ha pølsekjøkken så det var en av de første tingene jeg gjorde!

På de nye tegningene er det felles vaskerom/gjestedo. Men er ikke dette veldig upraktisk da? Jeg ser for meg at jeg kan dele badet i to på langs og få et langt smalt gjestedo med dusj inne i hjørnet, også få vaskerom ved siden av som blir bredere fordi jeg stjeler litt fra boden, også tenkte jeg å flytte den veggen bak i boden helt ut tilhusveggen sånn at det går i ett der? Hva tror dere om det?

Hvis jeg tar å bytter om på loftstuen sånn som du skriver guniss, "mister" loftstuen de store vinduene.. Det blir kansje litt dumt å få dem inn på et soverom? Vi har imidlertid flyttet veggen på loftstua sånn at det lille rommet når man kommer opp bare blir som et lite kontor, evt plass til en seng ved behov. Så blir stuen noen kvm større.

Jeg tror ikke jeg ville hatt felles do og vaskerom. Når folk er på besøk så har jeg ikke så lyst til å ha folk på vaskerommet mitt. Jeg ville ha tatt en liten do. 2kvm holder. Altså dratt den helt ut, og så ville jeg tatt dusjen "bak" doen, men som en krok på vaskerommet om du skjønner.
Jeg ville også ha dratt ut bodveggen som du sier, men jeg tror nesten heller jeg hadde tatt et par kvm fra soverommet enn fra boden for å lage større vaskerom.

Høres smart ut det oppe, men jeg tror nesten at jeg bare ville ha laget en pc krok i første omgang, uten å dele opp rommet (evt bare en romdeler). Så blir det mer luftig. Så kan dere heller odne det sånn at dere KAN sette opp en vegg ved behov.

Gammel 03-05-09, 12:02   #60
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Evt ville jeg ha droppet dør fra VF til sportsbod. Det tar bort så mye plass.
Heller ordnet en dør fra vaskerom til sportsbod (da kan du jo ikke ha dusjen der jeg skrev over ) om du har behov for dør innenifra. Evt ville jeg bare tatt "utedør".

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.