Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Temafester - teit eller kult?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-09, 02:05   #1
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Temafester - teit eller kult?

Jeg har så lyst til å arrangere en temafest en gang for sommeren. Har tenkt litt på 80-tallsfest, men det er jo masse annet man kan finne på også. Det er ingen spesiell anledning, men ungene begynner å bli såpass store nå at de sikkert kan overnatte en natt hos svigers og så kan vi ha fest hjemme her.

Er temafester teit eller kult? Har dere vært på noen temafester - hva syntes dere om den festen og hva var temaet?

Gammel 03-05-09, 02:13   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Temafester - teit eller kult?

Jeg elsker det!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 02:14   #3
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utdyp gjerne - hva slags temaer er kult?

Gammel 03-05-09, 02:15   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må innrømme at jeg stønner litt av temafester, og egentlig synes det er ganske teit. Foretrekker helt vanlige fester :kjedelig:

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 02:29   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært på en temafest og kommer ikke til å gå på en heller. Råharry.

Gammel 03-05-09, 02:38   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjener jeg leter etter unnsyldninger til å si nei nå det er snakk om temafester. Men egentlig er jo det bare dumt. Øl smaker like godt sammen med venner om man må ha på seg ball-genser eller en cowboyhatt.

Gammel 03-05-09, 02:43   #7
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg får også litt spader av å måtte kle meg ut for å gå på fest. :urk:

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 03:23   #8
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Don´t like it.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 05:13   #9
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kommer an på tema for festen og deltakere på denne. Det kan bli bra, men ikke alle tema er like lett å finne et godt kostyme til og da blir det ikke like moro.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 08:10   #10
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg må innrømme at jeg stønner litt av temafester, og egentlig synes det er ganske teit. Foretrekker helt vanlige fester :kjedelig:

Enig. Kanskje mest fordi det hos enkelte går så prestisje i å ta temaet helt ut og da føler jeg meg bare utenfor og teit.

Gammel 03-05-09, 08:34   #11
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Jeg syntes det er gøy, men jeg blir litt stresset dersom det er et tema hvor det er vanskelig å finne kostyme til.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 08:44   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kommer ikke til å komme på en eneste temafest kjenner jeg. Med mindre temaet er noe jeg kan finne på å like å kle meg i da. :egosentrert:

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 08:47   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri blitt invitert på et temaparty. Jeg hadde blitt rørende engasjert.

Gammel 03-05-09, 08:53   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å kle meg ut, så temafest hadde sikkert vært midt i blinken for meg.
Har vært på en for mange herrens år siden hvor temaet var barneselskap ( man måtte kle seg ut som barn mellom 0 og 10 år). Det var rasende festlig skal jeg si dere.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 08:54   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Obelix - den siste der skulle jeg klart. Jenter på ti kler seg jo gjerne som voksne damer nå.

Evt måtte jeg lånt noen flamme/hodeskalle t-skjorter av storebror.

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 09:00   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Obelix - den siste der skulle jeg klart. Jenter på ti kler seg jo gjerne som voksne damer nå.

Evt måtte jeg lånt noen flamme/hodeskalle t-skjorter av storebror.

Og med 5 i promille er det utrolig hvor lett det er å etterligne oppførselen til en 10-åring også

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 09:02   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tenker etter har jeg ikke helt sansen for temafester, nei. Men jeg har vært borti et par som ble gjort med hell. På videregående ble jeg invitert på en fest hvor man fikk beskjed om kle seg ut som noe, og møte sin partner ett eller annet sted i byen før man gikk på festen sammen. F.eks. måtte Supergirl møte Superman i heisen til Plaza, jappedama måtte møte jappemannen på Stravinski osv. Og man visste ikke hvem man ble paret opp med.

Jeg har også vært på mordmysteriemiddag, hvor man får en invitasjon og beskrivelse av hvem man skal være. På festen blir en person myrdet, også må man finne ut hvem det er ved hjelp av noen kort.

Halloweenfest (på halloween vel og merke) er også gøy.

Åttitallsfester eller femtitallsfester syns jeg bare er teit. Det har nok sammenheng med at jeg har femtitalls-stil i hverdagen også, og syns folk som syns det er gøyalt og kreisi å kle seg ut i min stil er litt teite.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 09:57   #18
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Å måtte kle seg ut for å delta i selskapeligheter er omtrent like horribelt som selskapsleker. Men jeg kan forsåvidt se appealen om man er litt mindre stuck-up enn meg, så jeg holder meg bare hjemme fra denslags.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 09:57   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bare vært på en, og det var Hore&Hallik-party. Jeg syns det var supergøy, og håper at noen kan be meg på temafest igjen snart.

Det letteste er kanskje bokstavfest, så kan man stå ganske fritt, men likevel kle seg ut. (Dvs at alle skal kle seg ut som noe som begynner på f.eks B)

Gammel 03-05-09, 10:03   #20
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nei takk. Det er ille nok å finne noe "normalt" å kle på seg før en fest.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.